30 L Fisk/rejer Hjælp

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 291

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nero (Inaktiv) - 26/07-2017 21:26 26/07-2017 21:26
Har investeret i et 30L Aqua 30 tropical kit til drengen.

Det er dette Eksternt link http://www.aquariumcentrum.eu/en/superfish-aqua-30-led-tropical-k...

Vil gerne høre nogle input til hvad der er mest hensigtsmæssigt at komme i det for at få den bedste begynderoplevelse (altså noget der er forholdsvis nemt)

Jeg er ikke interesseret i en størrere diskussion om hvorvidt man kan holde fisk i et 30 L eller ej, heller har jeg tænkt mig at det skulle overfyldes med fisk, og pt er mit bud: 1 kampfisk og 5 RCS rejer (efter at have søgt lidt på emnet rundt omkring)

Andre gode bud?

Jeg har startet det op idag med grus, vand og 4 planter samt det bacto-start og aqua-start der fulgte med i pakken. Nano heateren er indstillet på 25 grader og filteret kører lystigt. Er der andet jeg kan gøre for at optimere vandet inden der skal fisk/rejer deri? påtænker at lade det stå således i 14 dage, og skifte vand en gang om ugen.

På forhånd tak for input.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger westermann - 26/07-2017 21:53 26/07-2017 21:53
Ser fornuftigt ud - også besætningen i akvariet (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger nero (Inaktiv) - 26/07-2017 22:07 26/07-2017 22:07
Ok tak :-)

Giver det mening med varmeelementet med overstående besætning eller kan det droppes ved stuetemp?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger westermann - 27/07-2017 00:15 27/07-2017 00:15
Kampfisk lever i lavvandede områder i Thailand (og omkringliggende lande). De har det bedst ved relativt høje temperaturer, så jeg ville beholde varmelegemet. Det er iøvrigt en rigtig god ide at læse artsbeskrivelserne på de fisk man ønsker sig (inden man anskaffer dem) (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Sølz - 27/07-2017 00:39 27/07-2017 00:39
Omkring 28 grader trives de fleste kampfisk bedst ved. Lyder i øvrigt som en god opsætning, men sørg endelig for godt med planter o.s.v. således, at din kampfisk har noget at gemme sig bagved - jagte imaginære fjerne fjender bag o.s.v.; se hele artsbeskrivelsen - så får lidt mere viden og derfor - måske - lidt mere glæde til sønnike ;)

Annoncører
Annoncører