275 liter Tanganika - fiskesammensætning hjælp

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 182

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sofieejby - 10/08-2017 22:24 10/08-2017 22:24
Hejsa

Jeg har nyligt erhvervet mig 275 liter og smidt en masse sten og sand i og nu går tankerne på fiskesammensætning. Jeg har før holdt lidt multier og L. Stappersii, men ellers er mit kendskab til søen lidt begrænset... endnu... :D

Da der er smidt en del sten i, har jeg kigget på V. Moorii, N. Brichardi og J. transcriptus - hvad jeg kan læse mig frem til, burde de godt kunne gå i 275 liter alle sammen og er ikke voldsomt aggressive.

Det jeg så har lidt sværere ved at læse op på er, om det er realistisk at holde "lidt af det hele" af de 3 arter i de 275 liter uden de store problemer? Eller om en sådan sammensætning er en håbløs opskrift? Nogen der har erfaring eller tanker om dette?

Jeg har også kigget på sneglehuslegere, men er glad for "looket" bare med sten og sand, så er lidt lunken på at smide en masse vinbjergsneglehuse derned...

Men tanker eller erfaring om sådan en sammensætning eller eventuelle andre sammensætninger i 275 liter modtages gerne - det skal jo gerne gøres ordenligt B)

Mvh

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 11/08-2017 10:06 11/08-2017 10:06
Du har kig på 3 arter af fisk som holder sig tæt på klipperne, det er nok ikke optimal udnyttelse af pladsen.

Hvis du ikke kender denne artikel, så er den absolut værd at bruge tid på at læse:
Eksternt link http://www.kim-jakobsen.dk/Freshwater/Articles/Tanganyikaartikel/...
Der er en par rigtig fine taller hvor han inddeler arter i grupper, og efterfølgende kommer med forslag til hvordan forskellige akvarier kan indrettes ved at kombinere de forskellige grupper af fisk.

ps. du kan da godt nøjes med at have sneglehuse i den ene ende, og så blot have 4-6 sneglehuslegere, eller hvad der nu passer til mængden af sneglehusene.

Annoncører
Annoncører