Elliotti yngel

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 315

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Pliniussen (Inaktiv) - 06/09-2017 06:51 06/09-2017 06:51
jeg har lige opdaget at mine elliotti ciclider har fået små ynger,
det var egetligt ikke planen og jeg regnede faktisk heller ikke med at vandværdiener i akvariet var til det.

mit spørgmsål er så nu hvad jeg skal gøre

hvor længe skal jeg lade forældrene passe dem?
de ser ud til at forsvare dem ganske ok mod de andre fisk i selskabs akvariet..

skal jeg skaffe noget specietl foder? eller kan jeg klare mig med knust flagefoder og alm cichlide stisk som er kværnet til pulver?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lise4smith@gmail.com (Inaktiv) - 07/09-2017 13:48 07/09-2017 13:48
Hej og tillykke!
Du skal købe noget afskallet artemia. Det er et lille krebsedyr og deres æg er små. Når de bliver afskallet bliver de nano :) Høj protein-kilde til små munde. Det koster lidt under 100 kr for 50 g, men der er til lang tid.
Rent praktisk vil det flyde og så når det jo ikke ned til bunden, hvor yngelen er. Derfor skal du komme en teskefuld i en beholder, syltetøjsglas eller flaske og komme akvarievand i. Så ryster du den kraftigt indtil det synker. Hvis det er en stor portion, anbefaler jeg at du kommer det i køleskabet mellem fodringerne, der gerne må være mange gange om dagen.
De andre fisk er også vilde med artemia.
Lidt mere avanceret kan man få artemia æg og så klække dem og fodre med de nyklækkede krebseyngel. Det er en stor delikatesse, men anlægget til det er også lidt halv-pebret. De afskallede æg er fine nok til dine små elliotti-er.
Flage-foderet kan du godt give ind i mellem.
Jeg har en enlig han, så hvis du bor i nærheden af mig, vil jeg gerne have et par stykker, når de bliver større.
Du bør også lave noget "krat" af f.eks. guppy-græs, som yngelen kan gemme sig i. Så er der større overlevelses-chancer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ipsen - 07/09-2017 16:33 07/09-2017 16:33
du kan også bare fodre med frostfoder.
så skal du bare rive det på et rivejern, når du fodre ungerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Pliniussen (Inaktiv) - 18/09-2017 21:54 18/09-2017 21:54
update

ungerne klarede den ikke. Tror at forældrefiskene lige skal lære hvordan de skal passe på dem

men de har allerede lagt æg igen, og hele eftermiddagen er de klægget hvor efter at hunnen har flyttet larverne ned i en fordybning i bundlaget..

Jeg kunne godt tænke mig at at få ynglen væk fra mit selskabsakvaire og over i et akvarie for seig selv.

mit spørgsmål er så.
hvordan skal det indrettes?
jeg har et 90liters ståene som jeg renger med at bruge, alm invendigt eheim pumpe.
skal jeg have en smule bundlag i ? eller bare kører med barbund?
hvor store skal larverne/ungerne være før de ville kunne klare en flytning?

Annoncører
Annoncører