Hilux Led bånd Cri >90

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 338

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Holst01 - 06/09-2017 09:25 06/09-2017 09:25
Indlægget er rettet 06/09-2017 10:26 06/09-2017 10:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej allesammenmmen.

Jeg har gennem længere tid haft en DIY lampe på mit Fluval Edge med eBay Kina led strip.
De har formentlig en utrolig dårlig CRI/Ra værdi på <70 og de taber styrke med tiden.
Har kigget lidt på et kvalitets produkt som HiLux High CRI
Eksternt link https://detled.dk/ekstra-kraftig-led-band/1643-hilux-led-band-12v...
Jeg tænker at tilføre en smule 10.000/12000K samt en smule lilla for farvernes skyld. Håber blandt andet at kunne fremhæve især røde farver..

Hvad tænker i, og nogle der har erfaring med HiLux?

På forhånd tak
Holst01 B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 06/09-2017 18:58 06/09-2017 18:58
Jeg tænker at du er mærkelig :D

Først vil du have en høj RA værdi, blot for at tilføje noget lys som vil give en dårlig RA værdi. Jeg har ingen erfaring med HiluX, men jeg har rigtig fine erfaringer med kinser LED fra ebay. Den første ´lampe lavet på kineser LED bånd er far marts 2013, og den køre stadig som den skal, ingen døde eller svage LED.

Bortset fra mærket, og så påstanden om en særlig høj RA værdi (så længe der ikke er dokumentation er det blot en påstand, og jeg kan ikke se det i deres datablad), så ligner det godt nok et klassisk bånd som dem på ebay, de har også 3M tape (eller kopi af 3M tape).

Er du glad for lyset fra din nuværende lampe, så glem da alt om RA værdi

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Holst01 - 07/09-2017 08:55 07/09-2017 08:55
scn skrev :
Jeg tænker at du er mærkelig :D

Først vil du have en høj RA værdi, blot for at tilføje noget lys som vil give en dårlig RA værdi. Jeg har ingen erfaring med HiluX, men jeg har rigtig fine erfaringer med kinser LED fra ebay. Den første ´lampe lavet på kineser LED bånd er far marts 2013, og den køre stadig som den skal, ingen døde eller svage LED.

Bortset fra mærket, og så påstanden om en særlig høj RA værdi (så længe der ikke er dokumentation er det blot en påstand, og jeg kan ikke se det i deres datablad), så ligner det godt nok et klassisk bånd som dem på ebay, de har også 3M tape (eller kopi af 3M tape).

Er du glad for lyset fra din nuværende lampe, så glem da alt om RA værdi

Hehe, det syns min kone også :)
Jeg syns ikke at farverne i akvariet er så stærke.. Lyset er kraftigt nok på kineser modellen, men syns farverne træder matte og kedelige frem. Så vil forsøge mig med nogle kvalitetsled og se om det gav en synlig forskel i farvegengivelsen..
Men mine LED bliver en smule varme i min lampe, og måske det også tager livet lidt af dem, men de bliver gullige med tiden syns jeg.. Vil samtidig forsøge at skabe lidt mere luft og cirkulation når de nye led kommer i..

Tak for input scn :)

Annoncører
Annoncører