Har mine dyr det godt?

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 515

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 20:58 11/09-2017 20:58
Hej med jer.
Jeg er ny herinde og ville rigtig gerne høre jeres mening omkring mit akvarie. Jeg har haft det i omkring 3 uger, hvor det har stået i 1 uge og kørt med sten og planter i. Og så har jeg stille og roligt fundet liv til det. Mit akvarie er fuldendt og jeg har ikke flere ønsker med hensyn til dyr. Vil dog gerne have nogen små planter oppe forrest i akvariet. Men hvad er jeres mening? Er det for proppet? Er der for mange fisk? Ser det ud som om de trives?
Mvh Natasja
- håber at I kan se filmen. Og tag jer endelig ikke af min vejrtrækning *rødmer* :o :D
Tror jeg koncentrere mig lidt for meget..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 21:01 11/09-2017 21:01
- er der nogen der kan se min film? For jeg kan umiddelbart ikke se hvor den skulle ligge henne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MathiasDK (Inaktiv) - 11/09-2017 21:04 11/09-2017 21:04
Kan ikke se den. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 21:05 11/09-2017 21:05
Prøver lige igen. Og tak for svar :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 21:25 11/09-2017 21:25
https://m.youtube.com/watch?v=ztcq3kUSOdg

Okay, det var virkelig et problem at få den video frem. Nu har jeg lagt den op på Youtube og delt linket her. Håber det virker. Skriv endelig hvis det ikke gør og selvfølgelig også jeres svar hvis det gør :)
Tak for tålmodigheden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 21:41 11/09-2017 21:41

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger scn - 11/09-2017 21:42 11/09-2017 21:42

Jeg ville dreje pumpen, så den ikke bare blæser vand hen i hjørnet til venstre, men ud i vandet. Ellers ser det meget godt ud med masser af planter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 21:56 11/09-2017 21:56
Indlægget er rettet 11/09-2017 22:03 11/09-2017 22:03 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Tak for hjælpen med delingen af min video :)
Nu har jeg drejet pumpen så strømmen kommer ud i vandet. Tak for hjælpen og tak for svar :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Sølz - 11/09-2017 22:04 11/09-2017 22:04
Hej "Mitakvarium",

Det ser både sødt og hyggeligt ud, men men men. Det ser ud til at du har ganske få Neonfisk og ganske få Tetraer, hvor begge arter trives bedst i en flok på 10 eller mere.
Når de er for få, så stresser begge arter, hvilket det godt kunne se ud til at de gør i dit akvarium :( - desværre. En typisk begynderfejl, da man jo gerne vil se på alle de smukke fisk, man ser i butikken, men så nøjes men med lidt af hvert - og det er desværre ikke optimalt for fiskene.

Det ville være fint, hvis du udfyldte din profil, så man også kunne se størrelsen på akvariet, men et rimeligt kvalificeret gæt er 54-liters "begynder-akvarium". Det giver dig desværre en risiko for, at Neonfiskene ikke klarer sig, da de kan været ret følsomme i nye akvarier. PØJ PØJ - vi må håbe for dig, at de klarer sig.

Hilsen

Benny

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 22:15 11/09-2017 22:15
Hej Benny.
Det er kun Tetraerne der er i mindre tal. Der er kun fire. Syntes det ville blive for proppet hvis jeg også skulle have 10 af dem når jeg i forvejen har 10 neonfisk. At anskaffe flere af dem syntes jeg er synd. Men er det så måske smartere at få dem fjernet? Eller??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger MathiasDK (Inaktiv) - 11/09-2017 22:47 11/09-2017 22:47
Kan se at du er ret glad for planter, hvis du vil have at de skal holde sig pæne og gro, så er gødning et must.

Kan anbefale denne her de sælger herinde:
Eksternt link https://da-dk.facebook.com/Begreenm8/

Den er meget billigere, og meget bedre end det man får i akvariebutikkerne.

Lidt kugler under planterne, især sværdplanten (den store grønne bagerst til højre) vil være glad for disse.

Eks.: Eksternt link https://www.akvariebutikken.dk/product/jbl-de-7-lerkugler-13-4015...

:)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger MitAkvarium (Inaktiv) - 11/09-2017 22:57 11/09-2017 22:57
Indlægget er rettet 11/09-2017 23:01 11/09-2017 23:01 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Mathias.
Tak for råd, det vil jeg gå ind og læse mere om :)
- Ja jeg syntes personligt at det er bedst med mange planter, Så fiskene bedre kan "gemme" sig og ikke kun være til skue for mig og min familie.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Sølz - 12/09-2017 00:00 12/09-2017 00:00
Hej igen,

Hvis jeg fortsat har ret i, at det er et 54-liters akvarium, du har, så ville jeg finde et andet godt hjem til tetraerne ;) - og det er godt, at du har så mange planter som du har. Og måske især, da der er nogle af de planter, som vokser hurtigt og dermed forbruger noget af affaldsstofferne i akvariet.

Dejligt, at du er så glad for akvariet - det er nemlig en dejlig hobby, som du forhåbentlig vedbliver med at være glad for.

Jeg kan se på billedet, at du har en eller anden form for suge malle; vær opmærksom på, at nogle arter bliver ganske store og jo større de bliver jo mere sviner de og gør mindre gavn. Nyd den så længe, den passer i akvariet. ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger KimJ - 12/09-2017 20:00 12/09-2017 20:00

Nu bliver det hurtigt forvirrende, for der er masser af forskellige meninger om hvordan man gør det "rigtigt". Som jeg ser det, er det største problem ved din fiskesammensætning egentlig at du har valgt at sætte Blå Gurami i akvariet. Det er en fisk som bliver ca. 12 cm lang, og kan blive temmelig aggressiv hvis der lægges op til leg. Den er med andre ord for stor til akvariet.

Jeg ville gå af med den, hvilket ville frigøre plads til nogle flere neon og nogle andre små tetra.

Jeg kan ikke med sikkerhed sige hvilke tetra du har i akvariet (ud over neon, som også er en tetra), men det ligner Norsk Flag? Hvis det er sådan nogle, giver de samme problem som guramierne, og kan med fordel byttes ud med nogle mindre arter.

Planterne er et afsnit for sig, og det vil kræve mere end bare et indlæg her at forklare det. Du vil sikkert opleve at nogle af dem går ud og andre trives. Det vigtigste parameter er desværre også det der er vanskeligst at gøre noget ved, nemlig lyset. Mit råd er at du prøver dig frem, og lader være med at købe flere af de planter der har vist sig ikke at trives og satse på planter der har ry for at være nemme at holde.

Annoncører
Annoncører