Fra ungfisk til par - hvordan skaffer I jer af med resten?

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 407

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sofieejby - 24/09-2017 20:39 24/09-2017 20:39
Jeg har haft en håndfuld juliodochromis ungfisk gående, og nu er det som om 2 af dem har rottet sig sammen mod de 3 andre, hvilket har resulteret i at jeg nu har tre stakkels fisk i hjørnet af akvariet, mens de 2 andre styrer showet.

Nu er mit spørgsmål, hvad man gør med de stakkels 3? Kan man lade dem gå i akvariet til jeg finder en, der evt vil overtage dem eller skal de op snarest muligt? Hvad har I erfarne gjort når jeres ungfisk har parret ud?

Mvh.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 24/09-2017 21:39 24/09-2017 21:39
Du kan oprette en annonce, og prøve at sælge dem. Hvis det ikke lykkes kan du oprette en anden med bortgives.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Meng - 24/09-2017 22:10 24/09-2017 22:10
Indlægget er rettet 24/09-2017 22:20 24/09-2017 22:20 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Du kan også få et akvarie mere til de stakkels udstødte - bare indtil de er solgt...og så lige et mere til ynglen du får af parret...and so the story goes :D :D

Som svar på dit spørgsmål, så ja - få dem op hurtigst muligt, for hvis du synes parret er agressivt nu, så vent bare til eventuel yngel bliver fritsvømmende...Uha!

Men når du fanger dem, så kan det være svært at se hvad der er parret og hvem der er de andre. Min erfaring når det gælder sådan noget er, at vente til parret har fundet sig til rette i deres hule en dag, og så har du inden da fundet noget der kan adskille parret fra de andre. Jeg har i mit 325 liters ofte brugt en glasplade fra noget 4mm som er blevet brugt som dækglas, som jeg så har stille og roligt sat imellem parret og de andre ved given lejlighed. Så er man sikker på ikke at fange de forkerte.

Inden da har jeg ved en centralamerikansk cichlide én gang fanget en forkert af den ene, og det resulterede i nogle ret heftige slåskampe inden jeg fik dem skilt ad igen. Min erfaring med Tanganyikacichlider er, at de ihvertfald ikke er mindre agressive, hvis det kommer op i dem!

Held og lykke med parret :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger sofieejby - 25/09-2017 08:38 25/09-2017 08:38
Hahah, jeg er umiddelbart solgt på ideen om endnu et akvarie, men de 55 kvadratmeter på 2. Sal og Herren i huset er ikke helt enige :D - endnu...

Tusind tak for gode inputs! Jeg ser om ikke jeg kan finde de 3 stakkels et nyt hjem hurtigst muligt og håber at jeg har mig et par!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger sofieejby - 26/11-2017 18:48 26/11-2017 18:48
Så skete det, 2 måneder efter jeg synes der var mistænkelig god kemi mellem 2 af fiskene, så er der (ganske uventet, da vi er midt i en flytning, så akvariet har passet sig selv lidt på det sidste) bitte små prikker mellem stenene! Så nu kan jeg vidst slå fast at der er et par imellem (y) !

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger KimJ - 26/11-2017 19:22 26/11-2017 19:22
Tillykke! Det er altid sjovt at se familielivet hos Julidochromis arterne, som jo gladeligt lader adskillige kuld gå sammen, så man har yngel i alle mulige størrelser, som går fredeligt sammen i baljen.

Annoncører
Annoncører