Kunne du tænke dig, at vise dine fisk frem?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 595

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger SteffenNeupert (Inaktiv) - 25/09-2017 12:13 25/09-2017 12:13
Indlægget er rettet 25/09-2017 12:30 25/09-2017 12:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Akvarieentusiaster!
Håber ikke det her er for meget off topic, i så fald undskyld.

Jeg går på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Århus, og er i gang med at researche til en lille video om dyreentusiaster.
I den forbindelse går jeg og leder efter en, der kunne tænke sig at være med!
Jeg leder efter en, der bor i Århus el. omegn, går meget op i akvariefisk, har flere fisk og akvarier end "normalt", og som bruger en god portion af sin fritid på, at passe og pleje dem.

Kunne du tænke dig at vise dine fisk frem, eller kender du en der måske vil, vil jeg meget gerne høre fra dig - enten her i forummet eller på mail: stneu@mail.dmjx.dk

God dag :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Marc s - 25/09-2017 19:39 25/09-2017 19:39
Hej. I kunne ikke tænke jer at skrive lidt om "Aquascaping" som er en voksende subkultur inden for akvariehobbyen med rødder i Japan? (:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger MSV - 25/09-2017 19:52 25/09-2017 19:52
Desværre bor jeg slet ikke i nærheden af Århus.. Ja, ikke engang i Jylland - eller Fyn - eller Sjælland :P
Men jeg ville da ellers rigtigt gerne vise mine akvarier frem (især dem med rejer) og fortælle omkring, hvad der er så fascinerende ved de små kræ og akvariehobbyen generelt :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 26/09-2017 13:35 26/09-2017 13:35
Der er en søs fra Aarhus her på sittet. Hun virker meget cool :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger McWearq - 26/09-2017 15:32 26/09-2017 15:32
I skal lige være klar over, at det ikke drejer sig om at portrættere akvariehobbyen i al almindelighed.
Jeg har selv tilbudt at hjælpe, men da præmissen viser sig at være "atypiske fritidsinteresser" og da det meget gik på hvor mange akvarier man har, har jeg meldt fra igen. Jeg synes ikke at akvariehobbyen er atypisk, og jeg ville være ked af at fremstå på linie med kattemostre og pindsvinemødre med huset så fuldt af dyr, at de knapt kan være der selv, og hvor man skal være arbejdsløs eller førtidspensionist for at have tid til at passe de mange kræ.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Helpfish - 26/09-2017 20:46 26/09-2017 20:46
#5 Meget fin indvending.
Jeg tænker, at Steffen har rig mulighed for at svare på den bemærkning. Jeg forestiller mig, at også på journalisthøjskolen runder man det her med etik, ikke sandt? Steffen, har du tænkt dig at afstemme din protrættering med de mennesker, der er villige til at hjælpe dig? :)

Jeg tænker ikke, at ret mange har lyst til at blive skildret som McWearq peger på. (Selv må jeg dog sige, at jeg inderst inde godt ved, at jeg vil være perfekt som pindsvinemor, også som mand)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger KimJ - 26/09-2017 23:44 26/09-2017 23:44
Så det vi kan udlede her, er vel at #5 og 6 mener at der er noget galt i at være kattemoster eller pindsvinemor? Personligt kan jeg ikke rigtig se at det er meget anderledes end at have huset fyldt med akvarier...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger McWearq - 27/09-2017 07:54 27/09-2017 07:54
Du har fuldstændig ret. Jeg synes bare ikke at vores hobby skal portrætteres således. Det er ikke et retvisende billede efter min mening.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger KimJ - 27/09-2017 09:09 27/09-2017 09:09
Hvis du læser #1 en gang til, vil du nok opdage at det heller ikke er meningen. OP lægger ikke på nogen måde skjul på at motivet er at portrættere dyreentusiaster som går ekstra meget op i deres hobby, herunder akvarister. Vi kan nok godt blive enige om, at også vores hobby tiltrækker mennesker som går mere op i det end "normalt".

Den lille bemærkning om etik i #6 må siges at være noget malplaceret på den baggrund.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Helpfish - 27/09-2017 22:37 27/09-2017 22:37
Indlægget er rettet 27/09-2017 22:42 27/09-2017 22:42 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg tænker, at der er almindelig praksis at undervise i etik på journalisthøjskolen. I forbindelse med udarbejdelse af artikler er det desuden almindelig praksis, at man giver den man skriver om, mulighed for at kommentere det, der bliver skrevet.

Det afgørende for mig er ikke, hvordan hobbyen viser sig frem, men at den enkelte informant har mulighed for at sige til eller fra. Det er god skik, også blandt flertallet af journalister. Og så er vi jo egentlig ude over, hvorvidt det er noget galt i at være kattemoster eller pindsvinemor. Det er jo bare subjektive holdninger. Det er netop ikke op til KimJ, McWearq eller Helpfish til at vurdere dette, men op til en den enkelte informant. Jeg synes det er en vældig god ide at der kommer fokus på akvaristernes hobby, også omkring dem, der har et særligt engagement, dog blot hvis formen er afstemt med dem der stiller sig frem.

Det er muligt at denne bemærkning om etik her genkendes af andre som malplaceret. Fint for mig. For mig er den helt, som den skal være. Det står frit for at læse henover alle mine indlæg :)

Man kan læse lidt mere om medieret og presseetik her: Eksternt link http://mediejura.dmjx.dk/god-citatskik/

(Jeg hygger mig lidt over, hvad der blev udledt af mit tidligere indlæg. Det er lidt hyggeligt)

Annoncører
Annoncører