Spørgsmål om slørhale

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 234

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jan1976 (Inaktiv) - 25/09-2017 19:53 25/09-2017 19:53
Indlægget er rettet 25/09-2017 19:54 25/09-2017 19:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Forum.
Jeg har lige meldt mig ind, da jeg har fået mig et lille problem/dilemma.

Jeg er begyndt at holde akvarie for en måneds tid siden. Jeg startede med et lille 54L, som så mange andre.
Dette kører rigtig godt, og jeg har fundet rigtig mange gode råd, ved at læse i dette forum.

I går aftes var der så en jeg kender der hurtigt skulle af med sit akvarie, grundet personlige problemer.
Jeg aftalte at jeg godt kunne købe det, da jeg ellers var lidt bange for hvad der ville ske med hans fisk.
Akvariet er et 120L, som jeg har knoklet for at få pænt, rent og dejligt for fisk at bo i.

Nu kommer problemet så....
Jeg var desværre ikke klar over hvilke typer fisk han havde.
Den ene fisk mener jeg, at det må være en sort slørhale. (se evt foto)

Efter at have læst meget i dette forum, kan jeg jo forstå at det ikke er hensigtsmæssigt at have en slørhale i et akvarium på kun 120L.
Desuden kan jeg ligeledes forstå at den ikke bør gå alene, men sammen med andre slørhaler.
(og ikke andre arter)

Så mit spørgsmål er kort og godt: Er dette korrekt fortsået?

Hvis ja, hvad vil i så råde mig til at gøre, da jeg ikke ønsker at have en fisk under dårlige forhold.
Kan man give den væk/sælge den, eller aflevere den til dyrehandleren?
Hvis jeg aflevere den til dyrehandleren, er jeg dog bange for at den måske sælges videre som en "Bowlefisk" :(
Og dette ønsker jeg jo heller ikke.
Men er det efter jeres erfaring, til at komme af med en slørhale til en privat, som vil give den et godt hjem?

Jeg håber at kunne få et godt råd eller to

Med venlig hilsen
J. Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mox610 - 29/09-2017 23:01 29/09-2017 23:01
Sæt den til salg her på siden. Det er et flot eksemplar du har der, så mon ikke der er nogen der vil tage godt imod den. :)

Annoncører
Annoncører