Kan den have brækket ryggen eller evt halen

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 189

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Smileygirl81 - 12/10-2017 12:59 12/10-2017 12:59
Hej akvarister

Jeg havde den her guppy, hun blev aflivet med det samme da jeg så hende, kan hun måske ha brækket ryggen eller halen..? Er der andre der har oplevet en guppy pludselig så sådan ud..?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mob93761 - 12/10-2017 17:31 12/10-2017 17:31
Det kunne se ud som om den har et problem med svømmeblæren. Det er normalt noget der kan kureres medicinsk, men i dit tilfælde med en guppy ville jeg nok ikke gide at bruge krudt på det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Pisch - 12/10-2017 19:00 12/10-2017 19:00
Er det noget der smitter? Min datter har også sådan en guppy svømmende...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Smileygirl81 - 13/10-2017 12:42 13/10-2017 12:42
Jeg syntes bare at ha hørt hvis det er svømmeblæren at de så enten ligger på bunden eller i toppen, hende her svømmede rundt dog med det enorme knæk/bøj i ryggen ?? men hvis det der er med din er svømmeblæren så smitter det Ikke

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger mob93761 - 13/10-2017 17:38 13/10-2017 17:38
Problemer med svømmeblæren kan skyldes en lang række ting. Oftest er der tale om overfodring hvor fiskens mavesæk eller tarme bliver forstørrede i et så stort omfang at svømmeblæren bliver påvirket af det. Det kan også skylde infektion med indvoldsorm eller andre parasitter, og jeg kunne blive ved i en uendelighed.

Hvis du vil prøve en nem kur mod forstoppelse, kan du tage nogle få frosne ærter, koge dem i et par minutter og forsigtigt klemme skallen af bagefter. Skallen smides ud og du kan nu vælge at mose den bløde inderdel af ærterne med en lille ske eller bare hælde dem i akvariet. Vi taler ikke om flere kilo ærter, men om en 5-10 stykker afhængigt af antallet af fisk. Prøv dig frem og se hvor meget dine fisk vil spise af ærterne, men husk at du ikke skal give dem for meget. Dine guppyer vil højst sandsynligt elske ærterne, eller også skal de lige vænne sig til at tage dem over et par fodringer. Hvis du med mellemrum fodre med ærter, og husker at dine fisk har godt af en fastedag hver uge hvor du ikke fodre dem, så vil du hurtigt opleve en flok sundere fisk i akvariet. Held og lykke med din skønne hobby!

Annoncører
Annoncører