Opstart og indkøring af akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 156

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bollini - 12/10-2017 16:53 12/10-2017 16:53
Når man skal have kørt et nyt akvarie ind, hvor lang tid anbefaler i så der går fra man har fyldt det med vand, planter og bundlag til man smider fisk i? :-)

Ydermere. Vil det have nogen gavnlig effekt at supplere med vand fra et andet velkørende akvarie som alligevel skal tømmes?

Pf mange tak :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mob93761 - 12/10-2017 17:05 12/10-2017 17:05
Jeg vil sige et par uger eller deromkring inden du smider fisk i baljen. Husk at starte småt og udbyg så sidenhen bestanden i akvariet. Vand fra et andet akvarie har jeg ikke rigtig fidus til, men kan ikke se at det skulle kunne skade. Derimod kunne det være en fin ide om du tog noget af filtermaterialet fra et velkørende filter og lægger i det nye filter eller hælder det i det nye akvarium.

Der ligger i øvrigt en masse gode anbefalinger her på siden hvis du gider kigge under "Beskrivelser" og "Artikler" og til sidst "Akvariestart". Her kan du finde en masse gode råd og vejledning du kan tage med på vejen. God fornøjelse.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Alpina - 12/10-2017 18:27 12/10-2017 18:27
Det er ammonium og nitrit der skal bruges til at etablere bakterier i filteret, og i "brugt" vand er der forhåbentlig ikke ammonium eller nitrit. Derfor er der ingen nytte af brugt vand, men derimod en ulempe i form af nitrat og andre mindre betydende affaldsstoffer.

Jeg er enig med #2 i de 2 uger og forsigtig start med få fisk ad gangen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger MortenDAD - 13/10-2017 09:54 13/10-2017 09:54
Hvis du skal tage noget fra det akvarie der skal nedlægges så skal det være fra filtret - evt rens det gamle filter i det nye, så der kommer en masse dejlig snask ud i det nye. Så vil du nemlig få en masse nyttige bakterier i det nye akvarie, så dit nye filter hurtigere kommer op i speed.
At det kommer til at ligne en prut med klumper i en svømmepøl går over igen - tag det som en oplevelse :P

Annoncører
Annoncører