Jawel trigon 350 hjælp mig :).

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 205

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lillelund1009 (Inaktiv) - 25/10-2017 13:58 25/10-2017 13:58
Hej allesammen :D

jeg har for en måned tid siden, startet mit Juwel hjørne akvarium op.
jeg er sådan set tilfreds med det hele, men planterne driller mig, og algerne begynder at overtage..
jeg har haft flere akvarier, og nyder at rode med det.

Jeg har dog aldrig haft rigtig succes som jeg ønsker og kæmper for.

jeg bruger Co2 anlæg, og gøder med Easy Life Profito hver uge, men planterne vil ikke, som jeg vil :(

røderne gror helt vildt, og co2 balancen ser rigtig, ifølge co2 væske testsæt.

problemet er at planterne ikke gror, der bliver gule og visner, jeg syntes jeg gør alt hvad man skal, skifter vand ofte, masser af lys med Juwel's helt nye led rør.
forstår ikke hvorfor jeg ikke får dem til at gro.. vil gerne have kontakt med en eller flere som kan hjælpe mig og give mig råd og vejledning, til at få det akvarium jeg ønsker.

Håber nogle vil hjælpe mig - Venlig hilsen Morten Lillelund :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MortenDAD - 25/10-2017 14:41 25/10-2017 14:41
I opstarten er det ikke masser af lys der skal til - med mindre du vil have alger *blink*
Det er ganske normalt at eksisterende løvværk går til når planterne kommer hjem i akvariet, rigtig mange planter er dyrket emerst og skifter til submerse blade i den første tid i akvariet - hvis du kan se at rodnettet er i voldsom spredning er du godt på vej til også at få et frodigt akvarie.
For opstarts inspiration kig evt i Tropicas opstarts guide - jeg tror de anbefaler 5-6 timers belysning i den første del af opstarten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Lillelund1009 (Inaktiv) - 26/10-2017 10:14 26/10-2017 10:14
kørte nok med otte timer i starten og er sat op til ti nu. kan bare ikke forstå at bladene bliver ved med at visne. Skal jeg eventuelt have fat i et testsæt, for at se og jeg har mangler i vandet? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger MortenDAD - 26/10-2017 10:54 26/10-2017 10:54
Hvis du har sørget for at give planterne gode madpakker (bundlagsgødning) med i forbindelse med anlægningen af akvariet skal du ikke begynde at gøde før de går i vækst.
Har du ikke givet den madpakker med, så få lagt en omgang gødningskugler ned omkring dine planter - de skal have noget at leve af.
Det er helt normalt at de "gamle" blade går til; men der skulle også rigtig gerne komme nye til, som helst ikke skal visne ned med det samme.
Med mindre du har tilført noget kemi der ikke harmonerer med liv skal du måske væbne dig med lidt tålmodighed. ;)
I opstarten er det vigtigt at have nogle hurtig voksende planter der kan tage sig af at opsuge den lettest tilgængelige næring - ellers snupper algerne den - når først de langsommere voksende er kommer i gang kan "næringssugerne" fjernes

Annoncører
Annoncører