Tidsinterval imellem fisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 190

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bollini - 30/10-2017 20:01 30/10-2017 20:01
Hej Eksperter!

Har nu haft mit 240L Juwel kørende i 2 uger og vil så småt begynde at tænke på at smide lidt fisk i :D

Planen er ca 25-30 fisk af 5-6 forskellige arter. Over hvor lang en periode skal de puttes i og hvor mange af gangen?
Er det f.eks 5 fisk mandag og 5 yderligere mandagen efter eller hvordan fungerer det bedst? Ift bakterieflora osv

Pft

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger madsjeppe01 - 30/10-2017 22:28 30/10-2017 22:28
så længe at du holder nitraten nede, så kan du godt tilføje alle fiskene på en gang. Men jeg ville nu personligt tilføje fx halvdelen, også den anden halvdel senere for ikke at vælte bakteriekulturen i filteret. Det skal kunne følge med belastningen :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mob93761 - 30/10-2017 22:33 30/10-2017 22:33
Indlægget er rettet 30/10-2017 22:35 30/10-2017 22:35 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

En opskrift kan jeg ikke give dig, men lidt af gangen ville jeg mene er bedst. Har du et nystartet filter koblet til akvariet vil du helt sikkert overbelaste det hvis du sætter en stor flok i fra start af. Enhver akvarist har sin måde at gøre tingene på, og du ville kunne få lige så mange "opskrifter" som der er brugere på forummet. Jeg ville ikke tøve med at smide en 5-10 stykker i baljen til en start afhængigt af størrelsen. Efter en uges tid eller to ville jeg så tilføje de resterende. Husk endelig at undersøge om dine kommende fisk er stimefisk, for så er 5-6 stykker af hver slags hurtigt for lidt. Du bør også undersøge om du sætter agressive fisk sammen med mere sky fisk, for så kan du risikere at de sky fisk vil blive jagtet hele tiden. Jeg erhvervede mig engang en flok kobber tetraer, og satte dem i et selskabsakvarie. Resultatet blev at de jagtede alle de andre fisk til de ikke orkede mere og gemte sig i hjørner og sprækker. Måske kunne du "nøjes" med en stor gruppe af samme slags i et artsakvarium. 30 neonfisk i en stime ville se fantastisk ud, men du finder hurtigt ud af hvad der falder bedst i din smag. God fornøjelse med dine kommende beboere.

Edit: Kan nu se at jeg med mine langsomme fingre har skrevet et næsten enslydende indlæg som #2. Beklager!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Alpina - 30/10-2017 23:44 30/10-2017 23:44
Bakteriekulturen er først 100% effektiv efter 1 måned.
Hvis du sætter alle fisk i med det samme, kan det give mere ammonium og nitrit end dit filter kan omdanne.
Jeg ville sætte 10 fisk i pr. uge så filteret kan nå at opbygge større bakteriekultur.

Nitrat slår ikke direkte fiskene ihjel, men for høj nitrat kan give sygdomme.

Annoncører
Annoncører