Anbefaling af butikker på Sjælland

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 649

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Daniel2010 - 03/11-2017 14:38 03/11-2017 14:38
Hej

Jeg har planer om opstart af Akvastabil 360L med alt tilbehør.
Så jeg har brug for anbefaling af en butik til køb, råd og vejledning.

Min nuværende erfaring begrænser sig til 6 mdr med et begynder akvarie på 56L.
Jeg synes dog selv jeg har sat mig rimeligt ind i det efterfølgende (ja - efterfølgende :D )

Jeg har et overordnet overblik over hvad der skal indkøbes, der kan dog være enkelte ting jeg har glemt eller ikke tænkt over, samt lidt spørgsmål til detaljer og specifikke mærker osv. Budgettet er ca. 10-12k

Nå ja og det er til selskabsfisk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 03/11-2017 14:44 03/11-2017 14:44
Malawi amager. Det er Danmarks bedste.

Ihvertfald hvis du spørger mig ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MortenDAD - 03/11-2017 15:12 03/11-2017 15:12
Jeg handler oftest i Akvariestuen i Slagelse og har aldrig haft en negativ oplevelse med Jakob, hverken med hensyn til vejledning eller varerne.
Eksternt link www.akvariestuen.dk

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Daniel2010 - 03/11-2017 15:13 03/11-2017 15:13
Indlægget er rettet 03/11-2017 15:13 03/11-2017 15:13 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Tak for input Ken - den kigger jeg på.

Nogen der har erfaring med Akvariebutikken i Brøndby eller Neonfisken i Brønshøj ?

Hvad med andre generelle dyrebutikker der ikke kun handler med akvarie grej ? Er disse et no go, eller ?

EDIT: Tak Morten den kigger jeg også lige på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger MortenDAD - 03/11-2017 15:25 03/11-2017 15:25
Neonfisken har et stort udbud af fisk, akvariebutikken har jeg besøgt et par gange og ikke været imponeret.
Jeg er fra Nordjylland og kan derfor ikke li de priser tingene koster i storbyen - begge butikker er alt for dyre efter min smag; men sådan er det at være nærigrøv!
Der har været mange gange hvor jeg har ærget mig gul og blå efter at have været i Neonfisken,
"hvorfor syntes du egentlig at den fisk du gerne vil have var for dyr - du kan jo ikke få den andre steder!!"
Sådan er det at være nærigrøv!!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger JanB - 03/11-2017 16:12 03/11-2017 16:12
Mine erfaringer fra kbh området.
Udstyr er billigst hos malawi-amager, men fiskene er et sørgeligt syn hvis man ikke er til malawi.

Neonfisken er ganske udemærket, men rådgivningen kan være forskelligt alt efter hvem du snakker med.

Fikken på amager, kan have lidt sjove fisk fra tid til anden. Men synes den kun har de mest almindelig fisk.

Bonnie rødovre - stort udvalg af fisk, dog i den dyre ende

Planteimporten - bliver mere sørgelig for hver gang jeg har besøgt den. Ligner den snart lukker ned grundet en masse tomme akvarier.

Bonnie værløse - spændende udvalg af fisk, oplevede dog en del døde fisk her for 14 dage siden.

Poppi østerbro - lidt standard fisk men man kan være heldigt at de har lidt specielt. Servicen er dog ikke den bedste

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger scn - 03/11-2017 16:18 03/11-2017 16:18
Udstyr er lidt billigere i akvariebutikken.dk i forhold til Neonfisken.

Neonfisken har en del flere fisk end akvariebutikken.
Det er også værd at kigge i Bonnie Rødovre, især hvis man er til pansermaller.

Begge butikker har god service og prøver ikke at sælge en slørhale til en bowle.
Der er også planteimporten.dk

En butik som Maxizoo har en lille smule udstyr, men helt ærligt, så ved jeg ikke hvor megen en ekspedient der bruger 99% af tiden på at sælge hunde og kattemad kan hjælpe.

Det lyder da som en gang selvpineri at gå i en "dyr" butik for at se de fisk man gerne vil have og så gå igen uden fisk :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Daniel2010 - 03/11-2017 17:10 03/11-2017 17:10
Indlægget er rettet 03/11-2017 17:10 03/11-2017 17:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Tusind tak for input.

Det kan være jeg kan få hjælp til herinde hvad der specifikt er bedst at købe (mest kvalitet for pengene) og hvad jeg skal huske at købe. Så jeg ikke skal køre flere gange :)
Men så er det måske bedst jeg laver et nyt indlæg til dette ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Administrator Sponsor ken kætbak - 03/11-2017 17:37 03/11-2017 17:37
Jeg tror at Malawi amager er billigst på udstyr og foder i hovedstaden.

Jeg er ikke ekspert på selskabs fisk. Men jeg kan ikke genkende at de skulle skille sig ud fra alle andre. Hverken i negativ eller positiv retning.

Fik'ken på amagerbrogade er i den forbindelse også spændende.
Hvis man er på øresundsvej er der ganske kort, og det er en butik med virkelig entusiaster. Det afspejler nogle af deres arter også. Virkelig spøjse arter der kan findes der.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 03/11-2017 18:37 03/11-2017 18:37
Jeg ville faktisk gå direkte til Aquabase for at få akvarium/bord lampe billigst og lettest.Han kan endda, mod en beskeden merpris, lave det hele på specialmål hvis det er interessant.

Kan man selv sammensætte lampe/bord/akvarium, er Decocean nok det billigste sted, og her er ALLE akvarier specialbyggede!

Resten af udstyret ville jeg købe i Akvariebutikken. De er måske ikke altid de billigste, men yder en forbilledlig service både før og efter køb.

M.h.t. fisk er jeg meget enig med #6 når det gælder Akvariebutikken. Malawi Amager og Neonfisken.

Nogle af butikkerne er gode til at tage fisk hjem på bestilling, og i hvert fald i Akvariebutikken man kan opnå nogle rigtig gode priser hvis man køber fiskene som medimport (man henter fiskene i butikken den dag de ankommer fra eksportør, før de pakkes op. Det betyder dog at enkelte dødsfald er noget man selv må dække). På den måde kan man faktisk shoppe fisk ved at kigge direkte på de relevante eksportørers hjemmesider.

Jeg har dog blandede erfaringer m.h.t. at en af de nævnte butikker overholder indgåede aftaler, hvilket er grunden til at jeg vender tilbage til Akvariebutikken som nr. 1.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger MathiasDK - 03/11-2017 19:16 03/11-2017 19:16
Akvariestuen i Slagelse
Eksternt link http://www.akvariestuen.dk/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Daniel2010 - 03/11-2017 19:23 03/11-2017 19:23
Tak for input.

Aquabase ser umiddelbart ud til at være ret billigt. ca 2200,- for 130cm mod ca 3500,- for et Akvastabil Move 130 cm.
Jeg har dog ikke noget imod at betale merprisen for Akvastabil, da jeg synes det er flot og har nogle gode features. Uden at have haft hands on, synes jeg det virker til at være god kvalitet (?).

Jeres svar er rigtig brugbare, når jeg kommer til at skulle købe fiskene. Så tak for det :)

Jeg laver et nyt indlæg med mine specifikke begynder spørgsmål.

Igen, tak for jeres svar

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Daniel2010 - 03/11-2017 19:25 03/11-2017 19:25
Nå ja, jeg kan da lige tilføje jeg befinder mig i Vestsjælland (Holbæk) og har ikke bil, så en evt. shopping tur skal planlægges. Det er jo nærmest en dagsrejse til København med det offentlige :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Kim Nilsson (Inaktiv) - 03/11-2017 23:17 03/11-2017 23:17
Hej Daniel

Når nu du bor i Holbæk, så overvej at melde dig ind i Holbæk Akvarieklub (Eksternt link http://www.akvarieklub.dk ) Hans Ole Kofoed er altid glad for nye medlemmer i hans klub :D

De gode akvarister dér deler mægtigt gerne ud af deres erfaringer, og jeg mener også at de af og til arrangerer indkøbsture med samkørsel - specielt interessant for en uden bil ;)

Bare en ide her fra Ølstykke Akvarieforening.

Måske var de også interessant for dig at komme til Akvadagen i Stenløse søndag den 12. november - der er nemlig 2 foredrag med interesse for både begynderen og den erfarne akvarist - dagen slutter med auktion. Læs mere i arrangementsoversigten på forsiden af akvariesiden.

Sidst - held og lykke med dit kommende projekt

Hilsen
Kim

PS. har du overvejet at købe brugt - der kan være rigtigt mange penge at spare (y)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Daniel2010 - 04/11-2017 08:50 04/11-2017 08:50
Indlægget er rettet 04/11-2017 08:54 04/11-2017 08:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hej Kim

Tak for tippet med Holbæk Akvarieklub. Jeg synes det er lidt svært at vurdere ud fra hjemmesiden hvor meget aktivitet, der er i klubben.

Stenløse 12. nov. Det vil jeg (vi) klart overveje :)

Ja, jeg har overvejet at købe brugt, jeg har dog både kigget i køb/salg her på siden samt på dba - jeg synes ikke lige jeg kan finde det jeg kunne tænke mig - ikke akvarie umiddelbart i hvert fald, men jeg kan sikkert finde noget af udstyret. Jeg skal bare først have fundet ud af hvad jeg skal bruge, hvilken specifik pumpe f.eks. og selvfølgelig alt det andet :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger KimJ - 04/11-2017 09:02 04/11-2017 09:02
M.h.t. valget af MOVE akvarierne;

Det er nok værd lige at checke op på anmeldelserne fra brugere af Akvastabils møbler generelt, før du beslutter dig. De er ikke for positive når det gælder holdbarhed.

Noget andet man godt kan komme til at overse som begynder, er at deres akvarier typisk er højere end de er dybe, fordi det åbenbart er vigtigere at akvariet ser smart ud i stuen, end at det skal være let at indrette. Det er ikke nogen katastrofe, men det gør det altså lidt vanskeligere at få en god dyb dekoration i akvariet, ikke mindst hvis man vil benytte en af de populære 3D baggrunde.

Jeg ved ikke om den slags er vigtigt (personligt tillægger jeg det ikke den store betydning), men Akvastabils produkter er vist ikke længere helt så Danske som de var engang...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Principia - 04/11-2017 09:53 04/11-2017 09:53
Akvariebutikken, pga. deres service. ved køb af lidt mere specielle fisk, kan det betale sig at vente til mester selv er ledig.

Neonfisken, er også en udmærket butik.

Akvariestuen, er også udmærket, men hans Hollandske planter kræver lidt tålmodighed, for at de kommer i gang.

Og så kan jeg kun give #16 ret i, Akvastabils møbler et noget skrammel. de har udmærket sig ved at lave et akvariemøbel som ikke tåler vand. Det findes mange sider med DIY borde og møbler. Alternativt, hvis du ikke har erfaring og tålmodighed, til at bygge, så kig efter nogle af de tyske mærker som kommer med nogle udemærkede færdige sæt. Et bord er ikke lige det sted, hvor man helst vil gå på kompromis.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Daniel2010 - 04/11-2017 11:05 04/11-2017 11:05
Tak igen for råd.

Jeg har ikke planer om at købe møblet til Move akvariet, dels fordi jeg har et meget egnet møbel i forvejen (ja det kan godt klare vægten) og dels fordi vi måske skal flytte indenfor nær fremtid og til den tid vil jeg gerne have et større akvarie (hvis det går godt med det her selvfølgelig), som jeg desværre ikke har plads til i vores nuværende hus.

Det er også et godt input omkring størrelsesforholdet på dette akvarie, tak for det :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger HenningS - 04/11-2017 14:01 04/11-2017 14:01
Hvis der er planer om at have høje fisk som fx scalare, er det rigtigt godt med lidt ekstra højde. Men det kan Aquabase også levere.

Jeg er ikke imponeret over Akvastabils låg. Holderen, der skal holde det åbent, når akvariet skal serviceres, er alt for spinkel. Jeg har hos flere forhandlere set, at den på deres udstillingsmodeller var knækket.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Daniel2010 - 04/11-2017 14:27 04/11-2017 14:27
Hej Henning

Jeg har ikke umiddelbart planer om høje fisk, men det kan selvfølgelig ændre sig med tiden.

Jeg har dog ambitioner om højt hardscaping, så jeg tænker et højt akvarie er en god idé - jeg er helt med på dette er noget mere besværligt at etablere.

Det lyder da lidt skidt hvis låget/holderen ikke er så godt *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger olesev - 04/11-2017 21:44 04/11-2017 21:44
Hej Daniel

Tilslutter mig de andre. Akvariebutikken i Brøndby er klart et besøg værd. Det har gode priser på udstyr.
I stedet for at købe et nyt akvarie, kunne du overveje at købe et brugt. Der er tit mange til salg, og til gode priser. Du får tit udstyr med såsom pumper etc.
Så kan du bruge flere penge på fisk og planter bagefter.

Jeg er glad for mine akvastabi effectline. Syntes de runde hjørner er pæne, og at lampen er god.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger DanielJørgensen - 04/11-2017 22:27 04/11-2017 22:27
Hej Daniel.

Nu kan det godt være mit indlæg er en smule farvet, da jeg bestyre akvarie afdelingen hos poppi/Bonnie Roskilde. Men ærligt akvariebutikkens priser på udstyr er der ingen der kan følge med. (De vil simpelthen ikke tjene penge på det). (De sælger det til stortset indkøbspriser). Men alt afhængigt af hvad du gerne vil lave og have så kom ned til mig i Roskilde så kan vi få en god snak om hvad dit behov er, hvilket prisleje vi ligger i og ikke mindst giver jeg gerne et rigtigt godt tilbud alt Incl. Fisk, levering af akvariet og alt tilbehøret...
P.s vi er nok den fiskeforretning i Danmark der er inde i den største udvikling, vi har lige bestilt Rockzolid 3d baggrunde til vores salgs akvarier, vi har fået flere store baljer ind den sidste måned bl.a. et 960L, 2 × 260L og 3×200L. Men kom ned og få en snak hvis du har lyst bare spørg efter mig.

Mvh.
Daniel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger DanielJørgensen - 04/11-2017 22:27 04/11-2017 22:27
Hej Daniel.

Nu kan det godt være mit indlæg er en smule farvet, da jeg bestyre akvarie afdelingen hos poppi/Bonnie Roskilde. Men ærligt akvariebutikkens priser på udstyr er der ingen der kan følge med. (De vil simpelthen ikke tjene penge på det). (De sælger det til stortset indkøbspriser). Men alt afhængigt af hvad du gerne vil lave og have så kom ned til mig i Roskilde så kan vi få en god snak om hvad dit behov er, hvilket prisleje vi ligger i og ikke mindst giver jeg gerne et rigtigt godt tilbud alt Incl. Fisk, levering af akvariet og alt tilbehøret...
P.s vi er nok den fiskeforretning i Danmark der er inde i den største udvikling, vi har lige bestilt Rockzolid 3d baggrunde til vores salgs akvarier, vi har fået flere store baljer ind den sidste måned bl.a. et 960L, 2 × 260L og 3×200L. Men kom ned og få en snak hvis du har lyst bare spørg efter mig.

Mvh.
Daniel

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Daniel2010 - 05/11-2017 09:50 05/11-2017 09:50
Hej Ole

Akvariebutikken ser ud til at have et rigtig godt udvalg.

Jeg vil rigtig gerne købe brugt, så der kan bruges flere penge på fisk, men er som sagt lidt begrænset af jeg ikke har bil og samtidig bundet af størrelsen på akvariet (se min kommentar til Daniel herunder).
Det mindre udstyr (Filterpumpe, lys osv.) kan jeg selvfølgelig godt handle brugt, da det jo nemmere kan sendes. Det kræver jeg først får lidt råd om, hvad jeg præcist skal have.

--

Hej Daniel

Tusind tak for tilbuddet, det vil jeg klart overveje, det er jo også lidt tættere på end København (Og Slagelse).

Jeg er desværre begrænset af pladsen og størrelsen på mit nuværende møbel jeg har tiltænkt akvariet, samtidig med det selvfølgelig skal være så stort som muligt.

Mht. priser, så spurgte jeg tidligere ind til om generelle dyrebutikker er et no-go, for f.eks. lavprisdyrehandel.dk er faktisk noget billigere end de andre forhandlere, jeg har kigget på.

Men jeg tænker jeg laver et nyt indlæg, så jeg måske kan få anbefalinger af specifikt udstyr.

Skal jeg oprette dette under "Generelt", "Udstyr" eller "Nybegynder" ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Daniel2010 - 05/11-2017 13:20 05/11-2017 13:20
Jeg har nu oprettet indlæg om anbefaling af udstyr under "Nybegynder" ;)

Tusind tak for jeres hjælp her, det har hjulpet mig meget!

Annoncører
Annoncører