Rød jubel chichlide i selskabs akv

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 229

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger klit (Inaktiv) - 08/11-2017 09:27 08/11-2017 09:27
Kan rød jubel chichlide være i et selskabs akv havde det for ca 30 år siden men, når jeg læser om den, frem går det at den er akrasiv. Er der nogle erfaring med den og hvilken fisk kan den være sammen med?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kristian Paaske - 08/11-2017 12:12 08/11-2017 12:12
Det kommer vel an på, hvad du ellers vil sætte dem sammen med og hvor stort akvariet er.
Jeg har haft juvel cichlider( ja jeg antager at det er juvel og ikke jubel selv om det er et godt navn :P ) sammen med kongotetra og det var super flot.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 08/11-2017 18:15 08/11-2017 18:15
Populærnavne giver ofte anledning til noget forvirring, og det er også tilfældet her. Rød juvelcichlide kan faktisk være 2 forskellige arter, som ikke har samme temperament.

Hvis det er Hemichromis lifalili der er tale om, kan det sagtens, med lidt forsigtighed gå godt.

Er der derimod tale om H. bimaculatus, er der grund til at være meget forsigtig med hvad man sætter sammen med dem. De hører til blandt de mest aggressive cichlider når de yngler, så der skal være god plads til at de andre fisk kan undvige deres angreb.

Annoncører
Annoncører