Juwel Bioflow filtermateriale

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 267

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bollini - 23/11-2017 22:08 23/11-2017 22:08
Hej Venner

Nogen der har erfaring med Juwel bioflowpumperne?

De foreskriver selv at man jævnligt udskifter de forskellige indsatser med nye, men her tænker jeg om det ikke ødelægger floraen?

Kan man evt blot rense de forskellige indsatser i vand fra baljen?

Pft

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MathiasDK - 24/11-2017 01:17 24/11-2017 01:17
Nej, dem skal du ikke købe nye af, de kan du bare rense i akvarievand.

Juwel er jo selvfølgelig meget interesseret i at sælge dig en masse af deres filtermaterialer til overpris.

Eneste der skal skiftes til nyt er filtervat - her køber du bare noget på nogle store poser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger matthe - 24/11-2017 17:17 24/11-2017 17:17
Eksternt link https://shop.akvarie-hobbyen.dk/

køre med martrialer til 15kr pr pakke her til black Friday

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Marc T - 27/11-2017 00:36 27/11-2017 00:36
De kan sagtens renses, men med tiden bliver de trods alt “slidt”. Dels trækker de sig sammen med tiden og stopper så hurtigere til, dels vil gentagne rensninger gøre at de begynder at sprække og revne så der opstår nogle større lommer i dem. Du er ikke i tvivl nær det er ved at være tid at skifte dem. Filtervat skifter du når det er tilpas tyndslidt. Kulfilter plejer jeg at skifte når der ikke længere er noget aktivt kul tilbage (det smuldrer ikke længere). Filteret med sten åbnede jeg og hældte nyt Eheim materiale i, frem for at købe et nyt element.

Annoncører
Annoncører