Hvad sker der med Guppyerne ? Sterile ?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 229

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger brib - 27/11-2017 09:56 27/11-2017 09:56
Indlægget er rettet 27/11-2017 10:30 27/11-2017 10:30 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Efter en kort pause hvor jeg ikke er gået så meget op i Guppyer. Så ville jeg starte forfra og finde nogle stabile stammer .

Det er nu et par mdr. siden at jeg har haft nye Guppyer i mine akvarier . Set fra et Guppysynspunkt var fiskene nu fine nok . Og jeg har købt ca. 40 nye , der skulle opformeres . Alle de nye fisk er købt hos dyrehandlere.

Men , for det første kradsede de fleste af efter få dage og de ovelevende ligner noget katten har slæbt ind som den ikke gad æde alligevel .

Ingen af hunnerne har født unger og der er heller ikke tegn på at de er "gravide" - Nu kommer det store spørgsmål: Er fiskene sterile fra producentens side eller gør jeg noget galt ?

Mine Mix Guppyer sprøjter unger ud i lange baner . - Men købe Guppyerne sker der intet med .

Hvad sker der her ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MortenDAD - 27/11-2017 10:10 27/11-2017 10:10
Udbrændte hanner???
Jeg har læst mig til at Moscow hanner kan brænde ud efter 4-6 måneder - kombineret med en fremskyndet opvækst med høj temperatur og UV-vand - Kan det måske være sådan at hannerne har passeret "bedst før"-datoen?
Alternativt: Fiskene er medicinerede hjemmefra med hormoner der kemisk kastrerer dem? Måske for at fremskynde vækst og/eller farver

Det er bare vilde gætterier; men når du er på bar bund er det vist de vilde gæt der skal frem af skuffen.

Har ikke oplevet problemet selv - og så måske alligevel. Fik 2,2,10 Gold Koi guppy fra England da kalenderen viste sommer - der er først kommet gang i føderiet efter de første unger nåede konfirmationsalderen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 27/11-2017 10:29 27/11-2017 10:29
#2: Alle input er velkomne - For jeg er helt på bar bund her .

Da de fleste forhandlere har samme leverandør ( insiderviden) - Så falder min mistanke på at der sker noget vi akvarister ikke har kendskab til .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger nc - 27/11-2017 12:36 27/11-2017 12:36
Sindsygt ærgeligt du ikke var på falstermessen. Jeg havde 3 forskelige fine stammer med. Overvej eventuelt at kigge forbi Nivå den 4. Februar, der plejer at være en del gupser på messen. Ofte er de fisk der er i dyrehandlen fra Tjekkiet eller Thailand og så kan de være svære at have med at gøre. Dem jeg har haft med hjem derudefra skal man have unger på i løbet af 3-4 måneders tid ellers er løbet kørt. Lyder som en overskuelig opgave men er gået galt for mig med en enkelt stamme.

Med Venlig Hilsen

NC

P.S. Du er selvfølgelig også velkommen til at komme forbi en dag hvis du er så højt nordpå og så kan vi nok også finde nogle eksemplarer :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 27/11-2017 15:41 27/11-2017 15:41
#4 : Jeg var ikke i messehumør .

Men kommer vi nordpå , så skal du nok få besked inden :)

Annoncører
Annoncører