Hvor meget sviner og yngler rcs?

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 336

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kristoffer1234 - 27/11-2017 19:13 27/11-2017 19:13
Kære alle

Jeg går og overvejer at få fat i en lille portion RCS, men jeg er lidt bange for, at mit akvarie pludselig bliver oversvømmet af rejeyngel. Derfor vil jeg høre jeres erfaringer med RCS. Hvor meget sviner de og hvor meget yngler de?
I mit akvarium går der zebra danioer, rød danioer, dværgankermaller og amanorejer, så mit bud er, at meget yngel vil blive ædt inden de bliver store. Men hvad siger I? Bliver akvariet overrendt eller er det til at holde RSC bestanden nogenlunde nede?

Mvh
Kristoffer

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger DPedersen - 27/11-2017 20:25 27/11-2017 20:25
Jeg tror alle bliver spist, selv de store. Men ingen bekymring omkring mængden, de vil "aldrig" kunne overløbe det akvarie med de fisk i

Skulle det ske, er de lette at fjerne igen. Dog vil der gå mange måneder vist ikke år, før vi kommer dertil.

Hvis du foder normalt, vil de kun formere sig som der er mad til. Hvis du ikke foder dem oveni hvad du plager, så vil de ikke svine akvariet mere, tvært imod vil de spise madrester og derved "rense" akvariet (fjerne rester så de ikke rodner og sviner vandet) :)

Man kalder normalt rejer for rengøringshold med god grund :) Jeg har rejer i ALLE mine akvarier af samme grund. Til at rydde op efter fiskene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kristoffer1234 - 27/11-2017 22:09 27/11-2017 22:09
Tak for svaret DPedersen
Det var et helt andet perspektiv på rcs i akvariet. Det ville jo næsten være synd at smide rejerne i som levende foder. Er det danioerne eller amanoerne, du tænker vil spise rcs'erne?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger DPedersen - 27/11-2017 23:00 27/11-2017 23:00
Danio vil tage under 1cm. Jeg har set mine Amano spise 2.5cm stor RCS, og ja, blev lidt knotten der, da den ellers var bloody mary rød! (virkelig høj grad af rød)

Men ja, rejer er oprydningshold i mine akvarier, undtagen det seneste, det er dog så også rent reje akvarie :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 28/11-2017 08:54 28/11-2017 08:54
kristoffer1234 skrev :
Kære alle

Jeg går og overvejer at få fat i en lille portion RCS, men jeg er lidt bange for, at mit akvarie pludselig bliver oversvømmet af rejeyngel. Derfor vil jeg høre jeres erfaringer med RCS. Hvor meget sviner de og hvor meget yngler de?
I mit akvarium går der zebra danioer, rød danioer, dværgankermaller og amanorejer, så mit bud er, at meget yngel vil blive ædt inden de bliver store. Men hvad siger I? Bliver akvariet overrendt eller er det til at holde RSC bestanden nogenlunde nede?

Mvh
Kristoffer

Nu ser jeg RCS som en slags skraldemænd. I nogle af mine akvarier formerer de sig ret hurtigt .

Til gengæld er der altid aftagere af rejer , og et lille tilskud til el og vandregningen er da ikke at foragte .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger kristoffer1234 - 28/11-2017 19:24 28/11-2017 19:24
#DPedersen ja, så er det i hvert fald ikke fordi de vil overtage akvariet. Og super surt med en flot reje, der måtte lade livet. De amanoreje er åbenbart ikke helt med på vegetarbølgen :D

#brib hehe, smart måde at få dækket lidt af strømmen på. Tror dog jeg undlader at smide rcs'ere ned i bajlen til den visse død og stress.

Tak for hjælpen begge

God aften

Annoncører
Annoncører