Kalk pulver til malawi

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 213

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jonatan klit - 02/12-2017 20:44 02/12-2017 20:44
Hej kloge hoveder, jeg skal til at holde mbuna, og har besluttet mig for at indrette akvariet med granit, og modulfiltre :) .
Men, det giver jo ikke en hel masse kalk i vandet *doh* .
Jeg har tidligere holdt mange fugle, og da jeg stoppede, stod jeg med et kæmpe lager rimelig bløde kalk sten, som jeg ikke bruger.
det er nemt at skrabe af på dem :) .
så tænkte om det mon var en mulighed at simpelthen lave noget kalk pulver, man hælder i efter hvert vandskifte, for at få en god hårdhed?
jeg har et dråbe sæt til diverse vandværdier, men hvilken en er det nu som er kalk? :P .
så kunne man jo finde værdierne for malawisøen, og så tilføje kalk det man har det i en passende mængde :) .

Men lyder idéen helt tosset, eller kunne det være en mulighed? :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator Sponsor ken kætbak - 02/12-2017 21:17 02/12-2017 21:17
Det er en mulighed. Men det er ikke nødvendigt at tilføre kalk i dk.
I Norge og nordsverige bruger de bikarbonat. Men de har også alle regnvand i hanerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jonatan klit - 03/12-2017 18:56 03/12-2017 18:56
var lige inde og kigge på et kort over indholdet af kalk i vandet ved Farvskov, og det matcher faktisk rimeligt malawi søen værdier..
Burde nok have tjekket det først :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 03/12-2017 19:19 03/12-2017 19:19
Der er ikke så meget trylleri ved at holde Malawi i Danmark :)

Annoncører
Annoncører