J. Transcriptus

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 309

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger claus203 (Inaktiv) - 10/12-2017 12:30 10/12-2017 12:30
Hejsa!

Har for kort tid siden erhvervet mig et par Julidochromis Transcriptus hos Janus i Tropeland. Det var et tydeligt par som gik sammen. De blev erhvervet og kom hjem i min nyere Tanga-balje, men nu syntes jeg ikke rigtigt de virker som et par længere...! Er godt klar over flytningen osv kan give lidt udfordringer, men kan jeg på nogen måde hjælpe det separerede par på "ret kurs" igen...? Eller skal tiden forhåbentlig fikse det for mig...?

Hannen har indtaget et stort klippemodul midt i akvariet, og hunnen har indtaget et hjørne bag/under en sten (hun kan lige klemme sig derind). Det skal siges, at de IKKE jagter hinanden, men blot virker uenige om hvor de skal være...

I baljen går ca. 15 stk. Multier sammen med dem uden problemer.

Mvh. Claus

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger claus203 (Inaktiv) - 13/12-2017 02:27 13/12-2017 02:27
Som opfølgning til evt følgere, så er jeg blevet klogere på Transcriptus! Hannen er åbenbart mindst mht Transcriptus, så han har fundet/smågravet en hule ved en sten i hjørnet. Hunnen bor stadig helst i midtermodulet, men han kan til tider lokke hende på meget korte besøg.

Mit eget gæt er, at parret skal have lidt tid - så håber jeg de får løst deres samlivsproblemer! Han gør i øvrigt ofte kur til hende...

Mvh. Claus

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger KimJ - 13/12-2017 07:07 13/12-2017 07:07
Har du noget historik på fiskene? Grunden til at hunnen er størst, kan jo være at fiskene ikke er lige gamle.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger claus203 (Inaktiv) - 13/12-2017 14:20 13/12-2017 14:20
Hej Kim!

Nej, ingen historie udover de gik hos Tropeland. Rodede lidt rundt på nettet og fandt ud af, at hunnen altså er størst hos nogle af Julidochromis-arterne - herunder Transcriptus.

Hannen ‘gør sig til’ ofte når hun kostbart drejer forbi ham, så håber lidt tidsfaktoren bliver min ven!

Claus

Annoncører
Annoncører