Co2 system til nano akavarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 261

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Andersine - 15/12-2017 21:55 15/12-2017 21:55
Indlægget er rettet 15/12-2017 21:57 15/12-2017 21:57 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg er sidder og leder efter julegaven til mig selv. Tænker at det skal være et CO2-anlæg til mit 25 l akvarie i køkkenet, og det skal nok bestilles nu, hvis jeg skal have det til juleaften :-)
Jeg har kig på dette system fra CO2Supermarket:Eksternt link https://www.co2supermarket.co.uk/nano-co2-system-for-planted-aqua... (Har et system til SodaStream-patroner fra dem på et 180 l akvarie, som fungerer godt).
Når de skriver, at det passer til de normale engangspatroner til nano-systemer, betyder det så, at jeg kan bruge fx Tropicas engangspatroner? Er gevindet det samme på de forskellige nano-systemer, eller....? Jeg kan se, at patronen fra CO2Supermarket har 5/8"-18 UNF thread, men fx Tropica skriver ikke, hvilket gevind der er på deres patroner.
Eller er der andre systemer jeg bør kigge på i stedet?

Mvh
Tove

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger kasper11 - 17/12-2017 00:26 17/12-2017 00:26
Hvis dit 180 liters står tæt på dit 25 liters, vil jeg foreslå at du bare køber en splitter. Men hvis dette ikke er tilfældet, ville jeg godt turde købe systemet fra CO2 supermarked. Fordi det både ser ud som om at de begge bruger standart målene, og så går jeg også ud fra at de bruger dem. Ligesom alle andre typer regulatere gør.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Andersine - 17/12-2017 20:55 17/12-2017 20:55
Tak for svaret Kasper11. Jeg har overvejet en splitter, men de to akvarier står i to forskellige rum, så det bliver lidt bøvlet med en lang CO2 slange gennem væggen.
Du har nok ret i, at systemerne bruger de samme typer flasker og sikkert passer sammen. Efter nærmere eftertanke er jeg dog blevet enig med mig selv om, at det er for mange penge for et lille Nano-system. I stedet har jeg bestilt et system med SodaStream-patron fra SR-Trade. Det ser umiddelbart mere fornuftigt ud og er billigere. Jeg håber, det kan reguleres ned, så mit nano akvarie ikke bliver fyldt ned danskvand :-)
Næste udfordring bliver at finde plads til himstregimsen. Gode ideer til at gemme en SodaStream patron med regulator modtages med kyshånd :-)

Annoncører
Annoncører