Hjælp!! Ny discus svømmer skråt

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 383

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kagemanden - 07/01-2018 18:40 07/01-2018 18:40
Hej fiskevenner :)

Jeg har brug for jeres hjælp!!
Jeg har lige fået anskaffet mig 6 nye discus på 8cm.
Som jeg havde forventet gemmer de sig i det ene hjørne bag en trærod. Jeg har fodret dem med Stendker good heart foder og de spiser også af det. Men den ene af fiskene svømmer skråt.. ca 60-70 grader og ikke 90grader. Jeg har nu haft dem i 2 dage og er meget bekymret for min nye "skråsvømmer-discus" den har dog også spist og "nappet" ud efter de andre ligesom mine raske discus.

Jeg har testet mit vand flere gange inden jeg anskaffede mig dem, og min pH værdi er på ca 7-7.2, det eneste jeg kan se er lidt mistænkeligt er min GH. Jeg bor i københavn. Så mit vand er selvfølgelig ret hårdt. Resten ser fint ud.

Jeg har skruet op for Varmen til ca 30 grader og skiftet ca 50% vand idag, da jeg har hørt det nok er det bedste at gøre mht discus der ikke virker til at have det godt.

Det skal dog også siges at min "skråsvømmer-discus" lige siden den kom ud af posen svømmede sådan. I butikken så de ellers fine ud.

Hvad skal jeg gøre ? Og skal jeg være bekymret.

Jeg har aldrig holdt discus før.. men det har været en drøm i 15 år. Så jeg er meget bekymret :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger søren svensson - 08/01-2018 06:49 08/01-2018 06:49
sluk eller dæmp lyset og giv dem lige lidt ro
de skal lige lære der nye hjem at kende
l de nok komme ud og være nysgerrige
den der svømmer lidt skævt kan godt rette sig men der kan også være andet galt

tilykke med dem med dem

søren

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Administrator Sponsor ken kætbak - 08/01-2018 16:19 08/01-2018 16:19
Jeg har slettet nogle indlæg. Tilbage til virkeligheden..

Annoncører
Annoncører