Pragtsmerlinger bider i silikonen :(

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 242

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger helene (Inaktiv) - 08/01-2018 19:48 08/01-2018 19:48
Jeg har et 350 liters akvarie med lidt forskellige fisk i, - jeg har det mest fordi det igennem de sidste 14 år har været hjem for de samme tre pragtsmerlinger. De har idag en alder af 14 år.
De har det fint, - de ser ligeså fine ud som altid, spiser og er livlige. Men idag hørte jeg nogle meget høje klikkelyde fra akvariet - jeg er vant til at de engang imellem 'klikker' men det var lidt højere.
Da jeg undersøgte det nærmere ku jeg se at alle tre havde gang i et eller andet i det ene hjørne.
Med lidt bange anelser undersøgte jeg silikonen i hjørnet og kan mærke at den er fuld af luftbobler. Dette er den ikke i de andre hjørner ...

Hvad hulen har de gang i ? Nogen som har oplevet noget lignende ?

Nogen som har et bud på hvad der sker hvis silikonestrimlen bliver utæt ? Utætheder ? Eller kan forsiden risikere at ryge ud ?
Det er i højre hjørne mellem højre side og frontruden ...

Øv, nogle lømler ...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Alpina - 08/01-2018 20:05 08/01-2018 20:05
Hvor lange er Pragtsmerlingerne ?
Jeg har en på 22 cm. som er ca. 15 år

Pragtsmerlinger undersøger alt i akvariet, for at finde ud af om det kan spises.

Mine Pragtsmerlinger gnaver desværre i de flamingoplader jeg har liggende i bunden, så der kommer hvide kugler på vandoverfladen.

Jeg tror ikke de kan bide hul på silicone, som sidder fast.

Du kan næppe fodre dig ud af problemet, men et stykke flækket agurk kan aflede deres opmærksomhed.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger helene (Inaktiv) - 08/01-2018 21:32 08/01-2018 21:32
Indlægget er rettet 08/01-2018 21:33 08/01-2018 21:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

De er sådan ca. 16 cm eller lidt mere, - det er altså svært rigtigt at måle :)
Okay, du har nok ret i at de er lidt nysgerrige..
Jeg blev bare bekymret fordi der rent faktisk er kommet små buler af luft (luftbobler) inde i selve silikone strimlen, - ved ikke lige hvordan det kan være kommet.

Men nu har jeg sat et stykke træ op i hjørnet så det lige nu har sat en stopper for den aktivitet. Men holder da øje med dem ...

billede fra sidste efterår engang

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger DPedersen - 08/01-2018 21:39 08/01-2018 21:39
Jeg har luftbobler i mit 240 liter akvarie også. Det er født med det, men lader til at være helt fint. Dont worry, det vil begynde at dryppe langt tid før en større læk kommer, så være ike bange for at glasset ryger ud, der skal meget mere til! :)

Og så lige thumbs up (y) for at have de samme fisk i så lang tid. Det viser du har passet godt på dem (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger helene (Inaktiv) - 08/01-2018 22:05 08/01-2018 22:05
DPedersen.
Tak. Ja, er også lidt stolt af det, og må indrømme de er heller ikke længere bare ‘fisk’ for mig.
Jeg tror jeg konkluderer at de også har opdaget at der måske allerede har været luftbobler og at de bare synes det er lidt spændende. De har jo sådan nogengange perioder hvor de ‘danser’ rundt og virker i legehumør. Sådan er pragtsmerlinger lidt.

Annoncører
Annoncører