Apistogramma Agazzi fire red. klister hale

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 296

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger janoxin (Inaktiv) - 18/01-2018 08:57 18/01-2018 08:57
Hej Alle.
Jeg har et spørgsmål angående mit apisto par, vi har haft dem i en 3 ugers tid. med her forleden så havde både hannen og hunnen fået hvad der lign klister hale, de spiser begge fint og svømmer fint rundt blandt de andre fisk, som er lidt bolivianske sommerfugle og guppyer
akvariet er et 250L godt beplantet, som får skiftet vand 2 gange om ugen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger MortenDAD - 18/01-2018 09:31 18/01-2018 09:31
Kan ikke lige finde dit spørgsmål; men tænker du vil have et bud på om dine apisto er ok?

Det er et meget tyndt grundlag at udtale sig på; men et hurtigt skud fra hoften - Vandværdier!
Hårdhed, surhed, næringsstoffer mv.

Har fra min lokale handlende hørt at han har fravalgt apistoer fra flere grossister fordi de er tilvænnet blødt, surt, uv-behandlet vand samt får forebyggende medicinering. Han har ikke ressourcer/lyst til at lave specielt vand. Det gør at han meget ofte kan smide hele sendinger ud når de kommer i "dansk vand".

Har ikke selv gjort i apistoer i nævneværdig udstrækning; men har ved selvsyn kunnet konstatere at min fiskepusher ved indkøb af producerede apistoer har mistet mange fisk.
Det virker faktisk til at vf er mere holdbare end avlede *uhh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger janoxin (Inaktiv) - 18/01-2018 09:35 18/01-2018 09:35
tak for svar.
ja det var egentligt mit spørgsmål. samt om der eventuelt er noget som kan gøres for at rette op på dem igen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger MortenDAD - 18/01-2018 09:58 18/01-2018 09:58
Om du kan rette op på dem igen afhænger af hvorfor - og det er som sagt svært at gisne på.

Hvis du har fået fisk der kommer fra medicinering, uv, osmosevand, "syrebad" er det held, kraftigt foder og stærke fisk der kan klare skærene for dig.

Hvis du diagnosticerer klisterhale eller anden sygdom/infektion kan du iværksætte medicinering; men det er de færreste mediciner der fremmer den generelle sundhed i akvariet.

Jeg ville flå apistoerne op og sætte dem i isolation, således at dårligdomme ikke overføres til resten af beboerne (det kan allerede være sket og så må du i gang med en generel behandling)
Hos apistoerne ville jeg forsøge at lege lidt med vandværdierne, for evt at ramme noget vand de kan have det godt i. (regnvand, osmose, ellekogler, mandelblade, spagnumekstrakt eller lignende)
Jeg ville gå efter at havne omkring pH 6,0 og 100 microsiemens i første omgang og så hurtigt som muligt. Hvis det giver en forbedring ville jeg over et par uger skifte vandværdierne indtil de ligger omkring selskabsakvariet mens jeg fodrer med det bedste foder jeg kan opdrive.

Der er sikkert nogle der vil mene at min hysteri omkring vandværdier ved avlede apistoer er baseret på fordomme og er decideret hysteri - fred være med det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger janoxin (Inaktiv) - 29/01-2018 07:56 29/01-2018 07:56
lige en update, jeg skiftede vand som normalt, samt tilføjede noget esha2000 ved vandskift og begge fisk fisk det efter nogle dage bedre og nu virker det til at de begge er kommet sig.

Annoncører
Annoncører