Hjælp! Huleboer vs Sneglehusleger - drama i akvariet

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 226

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger MrMainz - 20/01-2018 22:39 20/01-2018 22:39
Hej!

Jeg har et problem i mit cichlide 250l akvarie.

Det består af
4 N. brichardier
4 N. Lelupi
4 J. Regani.
1 sugemalle
(2 L. Signatus ) - problemet

Mit problem ligger i at jeg gerne ville have nogle sneglehuslegere og fik skaffet 3 Lamprologius Signatus i går. Nogle sjældne sneglehuslegere herhjemme. 1 fyr og 2 damer. I dag gemte de 2 damer sig over pumpen og manden sig under pumpen. Til aften var hans øje blevet revet ud af hovedet og han lå død i sandet. Ved ikke hvilken fisk der dræbte ham. Har massere af sneglehuse dernede så forstår ikke hvorfor de ikke kunne få lov til at være der. De 2 piger gemmer sig stadig over pumpen.

Hvad kan dette skyldes ? Jeg rykkede rundt i akvariet og slukkede lyset da jeg lagde de nye derned. Skal jeg fjerne nogle af de andre fisk. Der er umiddelbart gode sten gemmesteder for de andre. Den største af de gule lelupier er dog ret aggressiv, mest mod de andre lelupier, som bliver jaget rundt en del. Tror princesserne (barcardi) må være dem der angreb sneglehuslegerne.

Vil gerne have sneglehuslegere derned og er ked af at miste den mandlige signatus, så der ikke kan komme yngel.

Venligst,
Mikkel

PS. Har haft prinsesserne fra Burundi i 5-6 år og ved at de kan være pænt aggressive under yngel. Tror dog ikke de har æg nu.

Tråden er låst Tråden er låst og kan ikke besvares
Annoncører
Annoncører