Grus eller soil

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 676

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Tutter (Inaktiv) - 17/02-2018 00:31 17/02-2018 00:31
Jeg står og skal starte 50 liter op til pansernaler men er kommet i tvivl om valg af bundlag. Har soil i de andre jeg har og det fungere godt,men på den anden side er soil dyrt og det skal skiftes hver andet år.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jonatan klit - 17/02-2018 08:02 17/02-2018 08:02
Jeg har aldrig brugt det i de 9 år,
Jeg har haft akvarie, tingene plejer alligevel altid at gro til :) .
I sær efter jeg fik LED lys :)
Bare panser maller meget heller vil have sand :) . Og for alt i verdenen ikke skarpt grus :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kristian Paaske - 17/02-2018 09:09 17/02-2018 09:09
Det afhænger vel af hvad du ellers vil have i akvariet. Hvis du vil lave et planteakvarie med lidt mere vanskelige planter og eventuelt have bunddække i dele af akvariet, så kan soil være en fordel. Hvis panserbasserne bare skal tusse rundt og hygge sig på bunden så ville jeg vælge cichlidesand.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Alpina - 17/02-2018 10:06 17/02-2018 10:06
Jeg vil foreslå hjemmelavet bundlagsgødning af ugødet findelt spagnum, Rexolin apn (microgødningsblanding i pulverform) og rødlersgranulat (ikke brændt), i den nævnte rækkefølge med spagnum nederst.
Plastic insektnet over leret og øverst et lag sand med kornstørrelse højst 1,2 mm

Den bundlagsgødning holder mindst 6 år og længere hvis du løbende tilfører gødning til vandet.

Se flere detaljer om bundlagsgødningen på Eksternt link http://arentoft.eu/wordpress/bundlag/

Annoncører
Annoncører