Opsaltning af (omvendt) osmosevand. Hjælp til valg af produkt.

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 425

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger guppygræs (Inaktiv) - 26/02-2018 22:14 26/02-2018 22:14
Jeg leder efter et godt produkt til opsaltning af osmosevand. I første omgang er det til brug til Neocaridina rejer, og senere måske til nogle caridina rejr. Jeg syntes det er noget af en jungle at finde rundt i, for jeg har kigget på Colombo GH+ men jeg har ikke kunne finde ud af om det udelukkende indeholder calcium, og det skulle jo også gerne indholde blandt andet magnesium og hvad er er nu ellers er brug for.
Alle gode råd er velkomne :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Svend Erik - 27/02-2018 19:38 27/02-2018 19:38
Kan du ikke bare bruge alm. ledningsvand indtil den ønskede microsiemensværdi opnås

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger guppygræs (Inaktiv) - 27/02-2018 21:21 27/02-2018 21:21
#3 Svend Erik
Jo det ville da være det letteste, men mit postevand har en høj kh værdi, og når jeg får lavet en blandingen med en kh værdi på ca. 3 og en pH på ca. 7,5 så står jeg tilbage med et andet problem, nemlig at GH værdien er blevet alt for lav, så rejerne får problemer med at skifte skal. Så jeg skal under alle omstændigheder tilføre calcium, og så er det næsten nemmere at gå hele vejen, og kun bruge RO vand og så bruge et godt produkt til opsaltning, så jeg er sikker på at der er de gode ting i vandet som rejerne har brug for. :-)

Annoncører
Annoncører