Sydamerikanere i et 65*65*65 cm akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 457

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nani4000 - 28/02-2018 21:26 28/02-2018 21:26
Nogle der kan anbefale en cichlide der ville kunne trives i et akvarie på den størrelse.

De må gerne.

Ikke grave vildt meget
være ynglevillig
Ikke være sky og sart.

Nogle der eventuelt har noget til salg på Sjælland?

På forhånd tak

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger nyberg - 01/03-2018 11:51 01/03-2018 11:51
Tjah, umiddelbart virker dimensionerne jo lidt små, men diagonalt er der alligevel en fin afstand.
Et par af den bolivianske sommerfugleciklide, Mikrogeophagus altispinosus kunne være et godt bud. Det plejer at være hårdføre, nysgerrige og ynglevillige. Måske også nogle af Laetacara eller Nannacara-arterne kan gå an. Jeg har dog ingen personlig erfaring med de sidste, så jeg ved ikke, hvor sky de er.

Endelig er der Apistogramma'erne, men de er måske en grad mere krævende mht. vandets kvalitet. Men decideret sarte vil jeg ikke kalde dem.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger scn - 01/03-2018 19:11 01/03-2018 19:11
I det akvarie du viser vil de fleste cichlider være sky/stressede/farveløse. Hvis du vil have flotte fisk, ynglende fisk, glade fisk, så skal du give den ordentlige forhold. Lige nu har du en sandørken med en enkelt rod der står midt i det hele. flere rødder, og alt efter hvilke fisk ca. 20 planter mere.

Annoncører
Annoncører