Gubbi der nu svømmer lodret

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 199

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger HeidiDK - 01/03-2018 08:04 01/03-2018 08:04
Jeg skrev den anden dag da jeg er lidt bekymret for vores fisk. Vi måtte aflive en gubbi hun i søndags da hun blot lå på siden og slet ikke bevægede sig.
Et par dage efter begynder den anden hun at opfører sig underligt. Hun viser ingen udvendige tegn på sygdom. Og vandet er testet.

I dag svømmer hun så kun lodret. Hoved ned og halen op og opholder sig helst helt henne bagved pumpen. De andre fisk forstyrre hende hele tiden og så svømmer hun væk men svømmer så lodret igen.

Nu har jeg lige siddet og læst. Det kunne være en parasit på svømmeblæren eller den der bugvattersot men som sagt viser den ingen tegn på sygdom ingen hvide pletter, ingen udstående øjne, ingen strittende gæller og virker ikke mere oppustet end ellers. Kan det være en parasit i svømmeblæren og hvad gør jeg ved det?
Har set de har nogen produkter i Bauhaus til behandling af diverse ting i havedamme kan man købe det ???

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 02/03-2018 00:57 02/03-2018 00:57
Opgiv al tanke om behandling. Hun har problemer med svømmeblæren - afliv hende, som det eneste humane du kan gøre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger HeidiDK - 04/03-2018 20:53 04/03-2018 20:53
Men er det noget der smitter for det ser ud til at det nu er nr 2 hun og endnu en på vej. Det starter med de bliver helt stille, søger pumpen og et par dage efter begynder at svømme underligt som om de ikke kan holde balancen for så tilsidst slet ikke at kunne bruge halen. Lidt underligt at det nu er 3. Fisk. ???

Annoncører
Annoncører