160 liter Tanganyika i vildrede - gode råd søges

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 285

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sofieejby - 18/04-2018 21:42 18/04-2018 21:42
Hejsa :0)

Jeg er i den situation at jeg grundet flytning nu står med et 275 liter Tanganyika Akvarie, der skal nedgraderes til et 160 liters... æv. De nuværende beboere er 4 små synodontis maller, 1.0 Juliodochromis Ornatus og 2.0 Lamprologus Meleagris/stappersii - Der var ellers et ynglende J. Ornatus par før flytningen, men hunnen mistede desværre livet i flytningen... dobbelt ææv. :(

Jeg står nu tilbage og er sikker på at jeg har et 160 liters akvarie hvor indretningen skal være sten + sand og mine Synodontis skal med videre, men ellers er jeg i tvivl om hvad der skal ske. Jeg oplevede en del rivalisering i de 275 liter og da jeg står tilbage med 3 hanner, overvejer jeg om man skulle ryste posen lidt i forhold til fisk :D

Jeg overvejede kort om man kunne putte P. Salouisi i istedet for Tanganyika, for at få noget mere farve i, sammen med mallerne - artsbeskrivelsen her på siden siger min. 250 liter, men synes jeg kan læse mig til de også kan gå i mindre - Er der nogen der har erfaring med Salouisi eller andre små Mbuna i 160 liter? Er det et no-go eller kan det lade sig gøre?

Overvejer også at se om jeg kan finde en ny partner til min J. Ornatus, men den er relativt stor - er det overhovedet muligt at finde en ny mage til så "voksen" en fisk? Den har i forvejen taget livet af 4 hunner før den fandt sig i den sidste, og vil være ked af at sætte 4 nye ned og bare se dem blive slået ihjel...

Nogen der har erfaring med gode løsninger til 160 liter Tanganyika (Evt. Mbuna) generelt? Jeg ved det ikke er stort, så håbede der var andre end mig, der havde gjort sig nogen erfaringer med den størrelse akvarie :=)

Annoncører
Annoncører