Nemme fisk til nybegynder

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 635

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Agatahassel (Inaktiv) - 19/04-2018 08:54 19/04-2018 08:54
Hejsa.

Jeg har lige investeret i mit første akvarium på 180 liter. Så er jeg i gang med at læse om en masse begynder fisk, men jeg har svært ved at overskue hvilke der vil gå godt sammen. Jeg havde egentlig tænkt at starte med neon fisk, men har fået at vide at dem må jeg først komme i efter 3 måneder. Så nu er jeg på bar bund igen.

Jeg har kigget på citron tetra, og på kobber/albino pansermalle.

Men som sagt er jeg ret så meget på bar bund, så jeg tager gerne imod forslag. Både hvilken slags fisk det vil være nemt at starte ud med og hvor mange af hver slags. Mit eneste krav er at de ikke bliver over 10 cm.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kilnakorr - 19/04-2018 18:20 19/04-2018 18:20
Jeg vil anbefale du kigger på hvilket du gerne vil have i baljen og efterfølgende spørger om de kan gå sammen.

Hvis du tænker neonfisk og lign. kan de fleste gå sammen. F.eks med citron tetra og pansermaller ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger MortenDAD (Inaktiv) - 20/04-2018 09:36 20/04-2018 09:36
Hvis du holder dig til tetraer, barber og pansermaller vil langt de fleste kunne gå sammen.
Der er nogle få varianter der skal have speciel behandling, primært med hensyn til temperatur.
Nogle af barberne har ry for at være finnenappere.

Citrontetra og kobberpansermalle vil være en fin kombination og ingen af dem vil jeg betegne som svære.

Andre muligheder er sort neon, kerri tetra, titteya barbe, Columbian redfin - listen kan gøres meget lang!

Når du skriver neonfisk, tænker jeg at du mener rød neon?
Den vil jeg ikke betegne som en begynderfisk - Desuden vil den gerne have varmt og blødt vand.
Jeg har selv holdt den i almindeligt selskabsakvarie gennem flere år (halvt regnvand og 24 grader) uden de store problemer; men efter jeg har indrettet et "artsakvarie" til dem med 100% regnvand, spagnum og blade på bunden og 28-30 grader er de virkelig kommet til deres ret. Farverne er fantastiske og de leger konstant. Faktisk har der været 3 unger der er vokset op i "artsakvariet". (de har selskab af en gruppe Sterbai pansermaller, så det er ikke et rigtigt artsakvarie)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Principia - 21/04-2018 08:59 21/04-2018 08:59
Ungefødene tandkaper er oplagt som begynderfisk. De er rimelig fordringsløse, fås i mange varianter, og kan sagtens gå med de fleste andre fisk, så længe deres mund er mindre en karpernes.

Annoncører
Annoncører