Dværg cichlide i 54l?

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 271

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger FTNielsen - 22/04-2018 13:08 22/04-2018 13:08
Efter lang tids fravær startet nyt projekt. Et Starter Line Tank LED sort 54 l fra Tetra blev indkøbt. Formålet var at have et par dværg cichlider men efter at have set hvordan "fredelige" sommerfugle behandler hinanden i et 128 l er jeg kommet i tvivl.

Findes der nogen der har draget erfaringer med en apisto art der måske ville kunne gå i et 54 l akvarie eller en anden sydamerikansk cichlide.

Akvariet er indrettet således.

Hjemmelavet baggrund, rødder hentet i natur og blade indsamlet fra havedam. Akvariet opstartet slutningen af februar og fem små cory panda indført for lille uge siden.

Men findes der en lille cichlide der ville kunne gå i disse forhold?

vh FTNielsen

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 22/04-2018 13:16 22/04-2018 13:16
Jeg har da 2 par sommerfuglecichlider gående i et 54L. Jeg regner dog med at det ene par skal evakueres når det andet går i gang med at yngle.

Ellers ville jeg satse på Laethacara curviceps. De er monogame og parret går typisk meget fint sammen når de først har fundet hinanden. Der er også andre Laethacara arter, men N. curviceps er den mindste af dem og mest egnet til små akvarier.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger FTNielsen - 22/04-2018 13:29 22/04-2018 13:29
Tak for svar. Har overvejet om Curviceps var en mulighed. Har desuden kigget på både Nannacare Anomala og Dicrossus Maculatus men er som sagt kommet i tvivl. Modtager gerne flere erfaringer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger rw - 04/06-2018 22:41 04/06-2018 22:41
jeg vil tro at dicrossus maculatus bliver for stor til et 54 liters.
nannacara'en er vidst okay. har du overvejet apistogramma borelli eller måske apistogrammma cacatuoides?

hvis der er godt med gemme steder, tro jeg godt at du kan have en borelli trio. jeg har selv overvejet dem til mit 54 liters, når jeg er en gang er kommet af med mine apistogramma baenschi yngel.

-r

Annoncører
Annoncører