Ancistrus snupper luft i overfladen

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 437

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Jeppesen76 - 24/04-2018 18:02 24/04-2018 18:02
Jeg har lige fået mit første akvarium. Det er på 200L og indtil videre har jeg kun 16 små Ancistrus unger i det. Jeg har nok fodret lidt rigeligt, da jeg gav dem både agurk, squash og peberfrugt. Efter jeg har fjernet det igen, er mallerne begyndt at snuppe luft i overfladen. Bare sådan et hurtigt svirp op og tage lidt luft og så ellers ned igen. De ligger ikke i overfladen. Jeg har lavet vandskifte, for at se om det ville hjælpe. Men de gør det stadig en smule. De opfører sig normalt udover at de svirper efter luft engang imellem. Jeg har masser af planter hos dem også. Jeg har pt 2 rosenkål hos dem, skal jeg så også fodre med malle-piller? Eller er det igen for meget? Når de skal have en fastedag om ugen, så gælder det vel både grønt og malle-piller ikke?
Jeg er godt nervøs for at de snupper luft og var ved at gå i panik. Men jeg har læst at de nogle gange bare gør det, uden der er en årsag til det. Jeg vil bare lige være sikker. Så det ikke ender med der er nogen af dem der dør.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Jonatan klit - 25/04-2018 10:41 25/04-2018 10:41
De sidder som regel oppe i toppen på sideglasset, hvis de mangler luft. har godt bemærket de hurtige små ture før, men det ville ikke gøre mig nervøs :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger HappyDane69 - 25/04-2018 13:03 25/04-2018 13:03
Kan ikke huske, om ancistrusmallen har ekstra åndedrætsystem på samme måde som pansermallerne har, men det vil jo bare sige, at disse fisk, kan gå i vand med relativt lavt iltindhold. Har du ancistrusunger i akvariet, vil disse - ved lavt iltindhold - sidde lige under overfladen og DET skal du være opmærksom på.. De små "asner" tåler ikke ret meget på den forkerte side af stort set ALT..Planter frigiver kun ilt, når de får lys, så når lyset slukkes, vil planter også indtage ilt fra vandet og hvis du ender med mange planter og fisk, skal du nok overveje, at få tilføjet noget ilt, efter lyset er slukket. Det kan nemt tilføjes med en luftpumpe eller man kan sætte udpustningen fra pumpen enten i selve vandoverfladen eller 1 mm over med udpustningen lidt skråt ned i vandet, det giver mere iltning i vandet.

Var bare det jeg ville fortælle c",)

Fortsat go dag og pøj pøj med dit nye akvarie og beboer..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger martin13 - 25/04-2018 14:35 25/04-2018 14:35
Når jeg laver vandskifte tager nogle af mine ancistrus også lige nogle hurtige ture op til overfladen og snapper lidt luft.
Måske fordi hanevand er lidt iltfattigt lige når det kommer fra hanen.
Men der går ikke længe før det ophører. Ellers opholder de sig primært i den nederste halvdel af akvariet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Jeppesen76 - 25/04-2018 17:04 25/04-2018 17:04
De har ikke siddet i overfladen, men på glasset. Efter sidste vandskifte har der ikke været noget. Så jeg tænker det nok var min overfodring der var skurken. Jeg har spandpumpen til at køre hele døgnet, så der er cirkulation i vandet. Skal jeg så stadig få fat på ekstra luft til dem? Jeg vil kun gøre det bedste for dem. Selvom jeg kun har de 16 Ancistrus unger, så er de virkelig underholdende at se på.

Annoncører
Annoncører