Guppy unger

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 276

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Fru.due (Inaktiv) - 03/05-2018 22:47 03/05-2018 22:47
Indlægget er rettet 03/05-2018 22:48 03/05-2018 22:48 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Min datter på 3 år har fået fisk. Det er også super hyggeligt og hun hjælper så godt hun kan med at passe akvariet osv. Plantorama rådgav os til at starte op med guppyer fordi det skulle være en god begynder fisk der var nem at få til at yngle. Og hold nu op de yngler jo som rotter. Startede 2 hanner og 5 hunner. Akvariet har vel kørt i et par måneder og det 3. hold små fisk er lige kommet. Hva dælen gør jeg nu. Der er vel omkring 20 små fisk guppyer i akvariet nu i forskellige str. Det er jo alt alt for meget i det lille 54 l akvarie. Er der et marked for at sælge dem og hvad gør jeg for eftertiden? Vil det hjælpe hvis jeg kom af med en af mine hanner? Det er selvfølgelig hyggeligt med de små fisk men nok ikke helt så godt med alle de fisk i det samme akvarie. Nogen der har nogle gode råd til mig??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 03/05-2018 23:42 03/05-2018 23:42
Du vil fortsat få yngel på yngel med den kombination af hanner og hunner (god kombination i øvrigt) :) .
Samtidig er det jo oftest, at hannerne er de flotteste, så det taler mod, at du skal skille dig af med dem.
Behold de smukkeste hanner af ynglen i en periode, hvorefter du kan vælge at forære hunnerne væk til (en sikkert) taknemmelig anden akvarist. Så vil du ende med en masse flotte hanner.
På den anden side, så synes vel også din 3-årige datter, at det er sjovt med alle de små fiske-babyer? ;) Du kan jo derfor blot lade dem yngle og så ind i mellem annoncere, at du forærer guppyunger væk - gratis ;) - det vil reducere i bestanden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Alpina - 03/05-2018 23:49 03/05-2018 23:49
Tjek hvad de kan sælges for i Den Blå Avis eller i salgssektionen her på siden.
5 kr. pr. stk. når de er 3 cm. er måske muligt.
Så har din datter snart penge til et 128 liters :D

Annoncører
Annoncører