Ph+kh

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 385

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jan d - 28/05-2018 08:49 28/05-2018 08:49
så har mit akvarium kørt en måneds tid ca, og jeg er rimeligt godt tilfreds med udviklingen.
det startede ellers med en god portion brune alger på mine planter ( ved ikke hvilken slags ), men da jeg kom 5 otocinclus i baljen, gik der et døgn, så var alle planter rene igen. Lækker fisk.
Det eneste issue jeg har pt. er min pH+kh, og jeg ved faktisk ikke om det er et problem.
jeg har testet med nogle strips, og de siger flg.
PH 8
KH 20+

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 28/05-2018 10:11 28/05-2018 10:11
Ofte viser skalaen på test at kh og pH skal/bør være meget lavere, men det er lidt noget pjat. Det er meget vigtigere at du holder stabile forhold, det vil sige at hvis du virkelig vil til at lege "den lille kemiker" og lave blødt vand, så skal du være grundig.

Mit råd er at du ikke tænker mere over målingerne, og blot skifter vand som du nu skal/bør. Hvis du på et tidspunkt får lyst til at lave yngel på nogle fisk, så kan det være du skal overveje vandet, bl.a. vil de fleste stimefisk næppe yngle i det vand, men det er et lidt møjsommeligt arbejde at få dem til at yngle, og at fodre ynglen op.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jan d - 28/05-2018 10:53 28/05-2018 10:53
tak for respons.
jeg ville bare være sikker på at det ikke var et problem ifh. til fiskene.
da det er min første balje, er mit mål sådan set bare at få det til at køre optimalt. og så må læringsprocessen tage mig et andet sted hen senere.

Annoncører
Annoncører