Apistogramma baenschi, biotop-ish

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 338

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger rw - 09/06-2018 23:22 09/06-2018 23:22
hey alle!

jeg er ny her, så jeg tænkte at jeg vil lægge ud med at vise mine to akvarier.
først det store (110l.)

jeg har prøvet at lave noget kunne ligne en biotop for a. baenschi, men hvis det skulle være en mere naturtro biotop, så skulle jeg nok af med en del af planterne.. -men jeg kan nu meget godt lide det som det er og fiskene yngler også.

fisk besætningen består af et par apistogramma baenschi, nannostromus marginatus, copella callolepis, copella natteri (fejlkøb) og en enkelt ancistrus malle.

jeg har også et 54l. med en lille smule baenschi yngel. derudover så er der tre styk hyphessobrycon amandae og en enkelt otocinclus affinis.
det her akvarie har bare fået lov til at leve sit eget liv, det vil sige at jeg ikke har brugt tid på at finde et flot layout af rødder/grene osv. det hele er bare rester fra det store og planter der ikke havde det så godt i det store. -de har i den grad taget revance.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 10/06-2018 18:17 10/06-2018 18:17
Velkommen til AS!

Spændende akvarier. Hvad er det for nogle planter du bruger?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger rw - 10/06-2018 20:15 10/06-2018 20:15
mange tak, kim!

i det store har jeg 3 sværdplanter (jeg kan ikke helt huske det præcise navn på dem), men de er gået helt amok og er nu ca. 50 cm høje. der er klump guppygræs, en tot hornblad, limnobium laevigatum (det er dem der laver de lange rødder nedad), salvinia auriculata og en del andemad, som jeg kæmper for at holde ned.

i det lille har jeg også guppygræs, måske lidt hornblad, limnobium laevigatum og salvinia auriculata. derudover er der også en del heteranthera zosterifolia og et par hydrocotyle leucocephala.

-r

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger chrhag01 - 10/06-2018 21:31 10/06-2018 21:31
ser flotte ud!

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger rw - 10/06-2018 22:44 10/06-2018 22:44
mange tak.

her er et par ekstra billeder af det store og nogle closeups af et par af indbyggerne..

-r

Annoncører
Annoncører