Hej! Jeg har købt et brugt akvarium og der fulgte en fluval 206 spandpumpe med. Jeg kan simpelthen ikke hitte ud af hvad jeg gør forkert når jeg prøver at få den i gang. Jeg er 99 % sikker på at den er samlet korrekt. Jeg har haft den skilt ad og det ser ihvertfald rigtigt ud. Så er der sådan en pumpe, hvor der står start på, men lige godt hvor længe jeg pumper vil den ikke rigtig "tage fat". Er der nogen klogehoveder der kan hitte ud af hvad jeg gør galt? På forhånd tak
Måske en pakning der er gået?
Er der luft i slangen der går fra akvariet og ned i spanden? Jeg plejer bare at suge i den anden ende, og hæverteffekten vil hurtig fylde spanden.
Er meget enig med Øllegard.
Ja altså jeg er bekendt med eheims pumper, hvor man kan kickstarte det med at suge med munden. Det er bare ikke muligt pga af Fluvals system som er et mere "lukket" system end eheim. Tak for dit svar. Tror sgu bare jeg smider skidtet ud
Banan Krokodille skrev : Tak for dit svar. Tror sgu bare jeg smider skidtet ud Må jeg så ikke få den ? Jeg har en kammerat som bor på Abildgårdsvej i Trustrup.. hvis jeg må få den, kan du smide den af der 
Jeg har lige suget an med mund i en 405 så hvorfor ikke i en mindre
Du skal sørge for at der ikke er vand i afgangen, inden du pumper, og membranen (den ligner en sugekop), der sidder på pumpen, skal være passende blød. Det er muligt at købe en ny membran. Men hvis luften ikke kan komme uhindret ud af afgangen, er pumpen ikke stærk nok. endvidere skal der sidde en kugle i tilgangen. Kuglen virker som en tilbageløbsventil, så det du lige har pumpet op i slangen ikke løber tilbage i akvariet.
Tak for dit svar HenningS. Jeg tror du er inde på noget af det rigtige. Det lyder ihvertfald plausibelt at det er membranen den er gal med, også taget i betragtning at det bestemt ikke er en spandpumpe af nyere dato. Det må jeg lige få tjekket. God aften
|
|