Dværggurami opfører sig underligt - hjælp

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 292

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Malhas (Inaktiv) - 25/07-2018 17:03 25/07-2018 17:03
Jeg har fornyeligt erhvervet mig en han og en hun dværg gurami (blå).
Problemet er at min hun svømmer fra side af side i akvariet, hele dagen lang hvor i mod hannen blot svømmer rundt som det passer ham.
Han jagter hende ikke endnu eller noget og hun virker ikke stresset eller underlig, bortset fra hendes mærkelige svømme adfærd...

Er dette normalt?? Eller er der nogle gode bud på hvorfor hun gør det?

Pft.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Malhas (Inaktiv) - 25/07-2018 17:20 25/07-2018 17:20
[youtube="https://m.youtube.com/watch?v=OStbokLlfPw"]

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger plesner - 26/07-2018 03:45 26/07-2018 03:45
Det ser ikke voldsomt unormalt ud. Hvis der er noget, så er det, at hannen har taget det bedste gemmested i akvariet (ser det ud til i første del af klippet). Hvis hunnen kan finde et tilsvarende roligt sted (ingen eller meget lidt vandbevægelse), hvor hun kan komme helt op til overfladen uden at blive set af hannen, når hun skal have luft, så bliver hun lidt mere rolig..

Når hannen begynder at bygge rede, vil han jage hende, hver eneste gang han ser hende. Derefter er det er dybest set med dværgguramihanner på samme måde, som man ofte ser det med hankønsvæsner i nattelivet. Det er meget langt fra dem alle, der forstår, hvad det vil sige at blive afvist. Derfor er det godt at have rolige gemmesteder, som når helt op til overfladen i modsatte ender af akvariet, så hun kan holde sig uden for synsvidde, specielt hvis hun ikke er helt klar til at yngle.

Når han efter en parring passer reden, vil han også jage hende, hver gang han ser hende. Bliver det slemt, bør man flytte hunnen. Når eventuel yngel begynder at blive fritsvømmende, skal hannen også flyttes, hvis man vil have ungerne til at overleve.

Annoncører
Annoncører