Paratilapia polleni - Black diamond cichlid

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 320

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ras.killing (Inaktiv) - 07/08-2018 21:40 07/08-2018 21:40
Efter at have haft piratfisk (Pygocentrus nattereri) i godt 5-6 år var det nu tid til at prøve noget nyt. Piraterne er givet væk, og igår var vi hos den lokale fiske-pusher, for at se hvad vi så skulle finde på!

Min tanke var egentlig nogle amerikanske cichlider af en art... men så faldt øjnene på disse :D et par Paratilapia polleni - en cichlide art fra Madagaskar, også kaldet Black diamond cichlid. Efter en god snak med ekspedienten blev vi enige om at det skulle være dem (y)

Har fået hapset et billede af hannen... som desværre ikke viser hvor smuk fisken egentlig er. Den fremtræder noget mere mørk (næsten sort) i virkeligheden, og aftegningerne er helt krystalblå.

Vi har haft fiskene et døgn nu, og er yderst imponeret over arten :D der lader til at være faldet godt til. Og man skal bestemt ikke tro at jeg er gået ned på rovfiske-faktoren. De par småfisk der ellers var i baljen, og som piraktfiskene ikke har gidet at jage... dem har Polleni'erne her fjernet på et halvt døgn. Et par rigtige grovædere.

Nå... men ud over lige at vise en fisk frem, som jeg ellers ikke synes man så tit ser i handlen, så har jeg også lige et spørgsmål til foder.

Vi har købt en spandfuld cichlide-sticks. Det har jeg tænkt skulle være mit basis foder. Hvis man nu skal give dem lidt ekstra 'lækkert' hvad skal jeg så gå efter?

Piraterne har jeg i stor stil fodret med rejer og stykker af (optøet) fisk, samt et par levende småfisk i ny og næ. Hvad vil cichlider af den type fortrække?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mmullen - 13/08-2018 21:48 13/08-2018 21:48
super fed fisk :) hvor er den købt ?
jeg vil sige varieret kost så når man langt men ellers er regnorme og røde myg guf ;)
det kan heller ikke afvise at den vil sætte pris på lidt grønt i nu og næ :) så som ærter og spinat

Annoncører
Annoncører