Sort Molly-unge vokser slet ikke, kan den være født dværg?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 222

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Katja Krøyer (Inaktiv) - 10/09-2018 18:37 10/09-2018 18:37
En af mine molly-unger, som er 1 måned gammel, kan stadig svømme rundt i et æggebæger. Den er født en uge for tidligt, som den eneste, resten af kuldet, kom til tiden en uge senere (29 dage) Er der derfor den ikke vokser, eller kan den være født dværg? Den har det i øvrigt strålenede og blander sig med de andre fisk ved spisetid.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Katja Krøyer (Inaktiv) - 10/09-2018 18:39 10/09-2018 18:39

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger enirt - 11/09-2018 12:02 11/09-2018 12:02
Jeg har et kuld platyunger der er lidt over 1 md. gamle og de er ikke større end din molly. Ved godt at det nok ikke kan sammenlignes direkte men det er alligevel i den samme boldgade. Mine går i et akvarie for sig selv og får rigeligt af foder så jeg ville ikke være så bekymret. Der vil dog altid være nogle i et kuld der ikke udvikler sig rigtigt og som skal sorteres fra. Måske er det tilfældet med din. Men her mener jeg at de bliver fysisk "handicappede". Jeg ved ikke om der findes dværgvækst inden for akvariefisk, men jeg har da læst om at der altid er forskel på hvor hurtigt ungerne fra et kuld vokser, hvilket jeg også kan se er tilfældet med mit eget kuld.

Annoncører
Annoncører