Hjælp, fiskeyngel.........

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 229

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger RosaK - 27/11-2018 15:17 27/11-2018 15:17
Den er gø nok! Mine Cryptoheros Nanoluteus har stiftet familie. Helt vildt, syns jeg, i betragtning af mit nylige vandskift, roden rundt i bunden, også deres område. Forstår godt at hannen angreb min hånd igen og igen, stakkels lille kræ. Jeg må ha suget masser af deres æg op. Så synd!
Nå, mit spørgsmål er, hvornår jeg skal begynde at fodre ungerne. P.t er de 2-3 mm længe og bliver holdt i kort snor af forældrene, altså stadig i boet (kan man sige det sådan). Skal de fodres med Cyclops el hvad?.
De går sammen med 6 stk Sort Tetra og et andet par Nanoluteus. Tror I de vil blive ædt eller vil forældrene være i stand til at passe på dem?
Vær lige lidt hurtige på tasterne, så er I søde!
Mvh Rosa K

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger dave - 29/11-2018 19:12 29/11-2018 19:12
De kan spise knust foder. Der er altid en risiko for at de bliver spist, men forældrene vil forsøge at forsvare dem. De plejer hurtigt at yngle igen når de først er kommet igang.

De graver somregel et hul og lægger æg på en sten eller rod, hvor æggene sidder fast.

Annoncører
Annoncører