Hjælp! "orme" i akvarium

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 441

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jpet - 30/11-2018 20:43 30/11-2018 20:43
Vi har opdaget nogle hvidlige orme i vores søns akvarie (billede vedhæftet) . Er der nogen herinde, som kan komme med gode råd til, hvordan vi kommer af med dem?
PS i akvariet går der guppier, neon, en malle og rejer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Lasse fra Borup - 30/11-2018 23:00 30/11-2018 23:00
jeg har de samme orme i mit rejeakvarie hvor der ikke er andre beboere. Rejerne bliver aldrig fodret, da der er så meget algevækst at det næsten er tang :P men de elsker det, så det får lov at blive. Men ormene, dem kunne jeg godt være foruden. Gad vide hvad de kommer af?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Lasse fra Borup - 30/11-2018 23:30 30/11-2018 23:30
- det er godt nok ikke dem jeg har i mit, men jeg kan ikke se det billede du har vedhæftet, om det er dem i linket?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger perniel - 01/12-2018 02:21 01/12-2018 02:21
Men ikke det er plenarier, hvis gubbyernr ikke fodres, plejer de at være skrappe til at holde dem nede.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger jpet - 01/12-2018 13:15 01/12-2018 13:15
Lasse fra Borup!
Vores kom efter vi havde fået en portion rejer, så mistænker de måske kom med som en uventet bonus.. Jeg tror, du har ret i at det er planarier..

Perniel! Vi har prøvet at lukke akvariet ned, så fiskene (guppy'erne bl.a) ikke er blevet foderet, men de napper dem desværre ikke.

I tidligere nævnte tråd stod der om noget, man kunne putte i som tog sig af planarierne.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger jpet - 10/12-2018 18:15 10/12-2018 18:15

Tak for links! Det prøver vi at købe, de virker jo som nogle rigtige kryb.. :o

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger peter8600 - 12/12-2018 15:58 12/12-2018 15:58
Hvis det er planaria (kan desværre ikke se vedhæftede billede) så kan et par spixi snegle ordne dem. Jeg har nogle spixi du kan købe. Jeg bor i Silkeorg Eksternt link http://www.theshrimptank.com/spixi-snail/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger jpet - I går kl. 14:38 I går kl. 14:38
peter8600 skrev :
Hvis det er planaria (kan desværre ikke se vedhæftede billede) så kan et par spixi snegle ordne dem. Jeg har nogle spixi du kan købe. Jeg bor i Silkeorg Eksternt link http://www.theshrimptank.com/spixi-snail/

Peter8600! Sjovt, vi spurgte i flere butikker, om man kunne få en fisk, malle eller snegl, der kunne klare opgaven. Men det eneste forslag vi fik var, at man da muligvis kunne få en pansermalle (kan ikke lige huske navnet), der måske kunne klare det, men den ville så også udrydde resten at akvariets beboere.
Derfor er vi endt med at købe (Eksternt link http://paradisfisken.dk/nano-akvarier-og-tilbehor/1424-genchem-no... ), det har lige umiddelbart klaret problemet.
Men tak for info, hvis vi får problemet igen, vil det klart være en løsning, da jeg i virkeligheden ikke er vild med ideen om at putte "gift" i akvariet. (y)

Annoncører
Annoncører