Pu skum

Postet under : Akvariesiden.dk - Gør det selv
Visninger : 613

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger zymex (Inaktiv) - 01/03-2019 16:36 01/03-2019 16:36
Hej =)

skal igang med et palundarium til mine phelsuma grandis, der kommer til at være en vanddel i bunden hvor jeg tænker putte et eller andet fiskeværk i eller nogle klokkefrøer når det engang er done.
Bund areal bliver 65x65cm men noget af det bliver der bygget land del, men laver den nok svævende med noget eggcrate eller lign. så der kommer til at være vand under og lidt flere liter at gøre godt med.
dog måske lukket af så gekkoerne ikke kommer ind under?

anyways... nok info om projektet.

Skal bruge noget Pu skum til baggrund og ved der har været en masse diskussion før omkring om det er skidt eller godt, og tænker noget måske har ændret sig på de sidste 7 år jeg ikk har læst op på det =)
er PU skum skadeligt for fiskene eller er det bare bruge?
og eller skal jeg købe det der sorte landskabs skum istedet der koster næsten 200kr per dåse :D

og er der evt. nogle der ved hvor jeg kan købe egg crates ? (hvis fysisk butik så sjælland helst)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 01/03-2019 20:44 01/03-2019 20:44
Du kan godt bruge PU. Jeg har brugt det på mine dekorationer, og ingen er døde af den oversag.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ThomasBallerup - 02/03-2019 13:28 02/03-2019 13:28
du har bare ikke specielt godt af at arbejde med det møj indendørs og uden masser af udluftning,
du kan ikke så godt stå og rode med det uden for, da det er meget bedre når det er lidt varmere.
læs lige alt der står på de flasker, og hvad der anbefales af beskyttelse.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger gotskov (Inaktiv) - 03/03-2019 09:07 03/03-2019 09:07
....bare du husker handsker !!!

Jeg havde ikke lige læst den del, så jeg havde det &%#* på fingrende i over en uge. Fik det kun af ved at gnide hænderne i vådt sand. Det tog dog både PU og hud :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger zymex (Inaktiv) - 05/03-2019 13:12 05/03-2019 13:12
har friskluftsværn, og handsker osv, og ved man skal bruge maske også når man skære i det osv. =) det var mere når det var hærdet op om det kunne afgive noget til vandet, der ku dræbe fiskene, ala fungicid i silikone kan

Annoncører
Annoncører