Nye Zebrasnegle

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 236

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger bhsand - 03/03-2019 11:33 03/03-2019 11:33
Hej,

Jeg har for fire dage siden købt fire Zebrasnegle i Plantorama. Allerede da jeg købte dem, tænkte jeg over, om de overhoved var levende, idet de bare lå halvt gravet ned i sand, men jeg gik ud fra, at de havde tjek på det i forretningen, da jeg ikke selv har prøvet at have snegle før.

Jeg akklimatiserede dem som jeg plejer med andre akvariedyr, hvorefter jeg lagde dem på bunden. I de fire dage har de slet ikke rykket sig. Jeg har prøvet at tage dem op og lugte til dem, men de lugter ikke. Til gengæld kan jeg ikke se, om der er noget inde i husene. Ville man overhoved være i tvivl, hvis der var noget inde i huset?

//Brian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Andersine - 03/03-2019 19:52 03/03-2019 19:52
Jeg ville gå tilbage til butikken og få dem byttet. Hvis du lige har købt dem, bør der ikke være tvivl om, om de lever eller ej.
Jeg har selv lige smidt et par zebrasnegle ud med nogle ugers mellemrum. De lå stille meget længe (mindst et par uger), og til sidst konkluderende jeg, at de måtte være døde af alderdom :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger bhsand - 06/03-2019 22:00 06/03-2019 22:00
Tak for svaret. Jeg fik fire nye i butikken, og de "farer" lystigt rundt.

Annoncører
Annoncører