Guianacara owroewefi 2 par yngler samtidigt

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 387

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bergie - 02/04-2019 19:37 02/04-2019 19:37
Hej, jeg vil lige dele en oplevelse jeg har med at to par af ovenstående art der yngler på samme tid. Jeg købte for 1½-2 år siden 6 stykker af O. owroewefi nogle store unger som jeg har fordret op. De har vist sig der er to par og to ekstra hanner. Sidste år fik jeg et kuld hvor to er vokset op blevet 5 cm. I år er det så lykkedes at få de to par til at få kuld samtidigt. De første kuld blev dog ædt, men her for godt en uge siden lagde begge par så de æg igen :D . Jeg havde svært ved at se æggene da det ene par lagde dem mellem rødderne på en amazonsværdplante og det andet par under en trærod. I søndags var ungerne så fritsvømmende og i øjeblikket står forældrene over ungerne og kæmper en gang i mellem med hinanden for at beskytte ungerne. De har nemlig valgt at lægge æg med 30 cm mellemrum. Aftenunderholdningen er i øjeblikket sikret ved akvariet og ikke TV.
Generelt vil jeg sige det er en af de mest spændende cichlider jeg har haft, de kan gå i flok uden for megen aggresion. Kan klart anbefales.
Akvariet er på 1004 liter :P , med diverse rødder, sten og planter (amazonsværdplante, vallisneria og cryptocoryner).
Af fisk er der cichliderne, 11 congotetra, 9 rødnæser, 8 Otocinclus, 3 ancistrus (som også har unger samtidigt), 3 kuhliål og 2 algeædere.
Vandet er ca 7,5 ph og hårdhed over 20, temperatur ca 25 grader.
God aften derude

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Bergie - 03/04-2019 14:06 03/04-2019 14:06
[youtube="https://youtu.be/YkhaXf5LnU4"]
En lille video mest for dokumentationen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger nyberg - 03/04-2019 20:17 03/04-2019 20:17
Spændende arter.

Jeg ved, at Guianacara geayi er kendt for at yngle i koloni. Jeg har selv haft to par, lagde æg klods op ad hinanden. Her er et klip, hvor det foregår i naturen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Bergie - 04/04-2019 21:25 04/04-2019 21:25
spændende video, altid godt at se nogen fra de vilde habitater. Mit akvarie har alt for mange planter i forhold til det, men det synes jeg er generelt i de klip fra guiana jeg har set; meget sand og nedfaldne blade, sten og en smule planter.

Annoncører
Annoncører