Skal vandet have gødning?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 261

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Sorensp - 09/04-2019 09:14 09/04-2019 09:14
Hej alle

Forleden opstartede jeg et 54 liters akvarie med flodkrebs. Både bundsubstrat (sand), planter og sten blev fundet i naturen og i starten gik det fint. Men efter nogen tid eksploderede algevæksten og på trods af utallige vandskift, nedsat lys osv. kunne jeg ikke komme det til livs. Så jeg tømte akvariet fuldstændigt og rengjorde det - spiste flodkrebsene (kunne ikke holde vandet køligt nok til dem alligevel) og er nu startet helt forfra. I bunden har jeg lagt fint grus, købt i en akvarieforretning og i dette har jeg lagt nogle med kogende vand skoldede sten, hvorpå jeg har plantet "mos" af arten Riccia fluitans (mener jeg nok den hedder). Nu er vandet krystalklart og kønt at se på... men! jeg vil gerne lykkes med projektet denne gang og nu, hvor jeg nærmest har steriliseret alting, kan jeg så forvente at der er nok næringstoffer i det vandhanevand jeg har fyldt akvariet med? Jeg vil jo gerne have, at mit mos begynder at vokse, men for guds skyld må der ikke være så meget næring i vandet at algerne tager over igen. Skal vandet gødes lidt eller hvad siger I? og I så fald med hvilken type gødning? :)
Tak!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 10/04-2019 16:25 10/04-2019 16:25
Mos vokser relativt langsomt, så jeg ville ikke gøde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kennethg - 10/04-2019 19:22 10/04-2019 19:22
Hvis det er brune alger, er det normalt ved et startsæt.. Jeg har været heldig et par gange der ikke har været det, men resten af tiden Brunt. Og du skal absolutte ikke gøde hvis du kun har Moss i akvariet, så vil jeg mene det blir brunt+++

Annoncører
Annoncører