Apistogramma bitaeniata

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 706

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger rw - 21/04-2019 22:02 21/04-2019 22:02
Go aften!

-Wuhuu!!! -Min ene Apistogramma bitaenita hun har lige vist sit første kuld unger frem. Hun havde valgt at lægge æggene under filteret.
Jeg havde sku ikke helt regnet med at de vil yngle, da jeg stadigvæk synes at jeg famler lidt i blinde i forhold til at holde vandværdierne på plads. Derudover er det vildtfanget fisk, så jeg kunne forstille mig at de var lidt mere kræsende i forhold til hvad man tilbyder dem af indretning og vand.

-Men nu håber jeg bare på at jeg kan holde liv i de små dyr og at de andre fisk ikke snacker for mange af dem.

Her er et par billeder af dem, selv om at de nok godt kan være lidt svære at få øje på.

Og til sidst et par billeder af hele akvariet. Det ser lidt grumset ud, måske fordi at jeg lige havde renset forruden inden jeg tog billederne...

-r

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kilnakorr (Inaktiv) - 21/04-2019 22:55 21/04-2019 22:55
Stort tillykke.
Det er altid fedt når tingene lykkedes (y)

Hold os opdateret med billeder efterhånden som de små ny vokser.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sølvpil (Inaktiv) - 22/04-2019 19:28 22/04-2019 19:28
Fedeste akvarie til apistogrammas...lige som de vil have det tror jeg.
Bitaeniata er en med mange flotte farver på hannen .
Tillykke med ynglen.. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger rw - 25/04-2019 23:35 25/04-2019 23:35
mange tak i to. jeg skal nok prøve at holde tråden opdateret så godt som muligt. pt. vokser de fint og det ser ikke ud til at der er forsvundet nogle. der er ihvert fald stadigvæk mange.

sølvpil: ja, bitaeniata'en er super flot.

ps. hvis i gerne vil have lidt frøkapsler, kokos fibre osv. til jeres akvarier, så check det her site.

Eksternt link https://www.soegaardens-halmbinderi.dk/

der har jeg købt en del og de har ophørs udsalg nu, så det er meget billigt. f.eks, så har jeg set kokos fibre i akvariebutikker med halvt så meget i poserne til over den dobbelte pris.
jeg plejer at kryds check med tanninaquatics. hvis de har det på deres site, så tør jeg godt købe det.
jeg har flittigt brugt deres kokosfibre, elefant ører, badam og papri cups.
"golden cup" skal i holde jer fra. -jeg havde ihvert fald ikke held med dem.

-før jeg smider det i akvariet, skrubber jeg dem lidt og koger dem i ca.20-30 min. afhængig af hvad og hvor store ting der skal i akvariet. blade plejer jeg kun at koge i 10 min.

mine apistogramma baenschi har før lagt æg i en stor papri cup.

nåh! slut med ene-tale. næste update bliver forhåbentlig med flere billeder.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger rw - 17/05-2019 10:59 17/05-2019 10:59
som lovet.. -her er et par billeder, mest af den store alpha han.

kuldet er desværre blevet kraftigt reduceret, så nu er der kun ca. 5 hårdkogte unger tilbage.
-men den store hun har gravet hule og bevogter et eller andet. -så måske kommer der snart et nyt kuld i den anden ende af akvariet.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger rw - 17/08-2019 10:38 17/08-2019 10:38
hey igen!

-en lille update. jeg har rettet akvarie-indretningen lidt.

den lille hun har haft unger et par gange siden sidste update, dog holdt de desværre ikke længe. nu har den store hun gravet en ordentlig og jagter alt og alle væk, så jeg krydser fingre for at hun kan holde på ungerne lidt længere.

til sidst, et par billeder af "de store" unger og "teenage værelset". de størreste er ca. 3cm. -så, der går ikke lang tid før at de skal finde et nyt hjem. jeg har også et lille kuld a. baenschi unger der gerne snart skulle overtage akvariet.

-r

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger jacob - 17/08-2019 11:43 17/08-2019 11:43
Fedt med en spændende tråd om opdræt, dem måtte der dælme godt være mange flere af ! (Kunne være jeg skulle lave nogle tråde selv haha) synes dit akvarie er rigtig fedt, elsker selv den slags akvarier.

Lige et link til en spændende artikel om blade
Eksternt link http://www.seriouslyfish.com/all-the-leaves-are-brown/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger rw - 18/08-2019 21:57 18/08-2019 21:57
hey jacob!

mange tak for de fine ord og for linket. jeg synes også at det er super spændende at rode med mere naturlige setups. -selvom at det langt fra ligner deres naturlige biotop, så er det da et lille skidt i den rigtige retning.

jeg tog de her billeder i dag af den store hun og hendes unger. -den lille hun har vidst også æg/unger dømt ud fra hendes farvedragt og adfærd.

-r

Annoncører
Annoncører