Nybegynder med platy

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 119

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger PernilleBV - 14/05-2019 19:17 14/05-2019 19:17
Hej.
Nu har jeg fået nyt akvarie og fået det gjort klar osv efter alle kunstens regler. ?? idag hentede mig og sønnen så de første fisk, 6 platy’er. 2 hanner og 4 hunner. De var i samme akvarie 3-3.
Vi fik fint afvide hvordan og hvorledes vi skulle gøre når vi kom hjem med dem osv. Nu er mit store spørgsmål så er det normalt at de gemmer sig bagerst i akvariet og nede ved bunden, kun er fremme meget lidt? Og hvordan kan man se om de er med unger? Det sagde hun nemlig i forretningen at hun måske troede den ene hun var.
Håber nogen kan svare mig ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger M.A - 14/05-2019 23:01 14/05-2019 23:01
Ja det er helt normalt at fiskene vil gemme sig de første par dage de skal lige vænne sig til akvariet.og hvis der planter i så er de mere tryke med hensyn til køn kan du søge på netet det er nemmere at se det på billede eller under arts beskrivelse

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger PernilleBV - 14/05-2019 23:48 14/05-2019 23:48
Tak for svar. Kønnet på fiskene kan jeg godt se. Men er der en måde man kan se på sin nyindkøbte fisk om det er gravid, med rogn, drægtig eller hva man nu kalder det???

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger M.A - 15/05-2019 10:54 15/05-2019 10:54
Det kan man godt hvis den er tyk . Men hvis den har givet unger i forretningen går der ca 4 uger før den giver igen. men der er jo hanner i akvariet så der går ikk lang tid før der er små platyer. Og hvis der er gemme steder så skal de nok klar sig selv ellers køb en fødkasse hvor de kan smide de små unger hen

Annoncører
Annoncører