Mbuna 250 Liter hjælp til artsammensætning

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 80

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger OneAndOni - 06/07-2019 02:59 06/07-2019 02:59
Indlægget er rettet 06/07-2019 03:09 06/07-2019 03:09 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Skal til at sætte et 250 Liters akvarie op da jeg har nogle mbunaer i yngelstørrelse. Kunne godt tænke mig at vide hvor mange fisk jeg skal holde i. Jeg vil rigtig gerne finde en balance hvor akvariet IKKE skal se overfyldt ud men hvor der er nok fisk til at mindske den generelle aggression. Vil gerne have et flot farvespil som Malawi er kendt for. Har følgende arter lige pt men kan sagtens skifte dem ud hen af vejen hvis der er bedre udgaver eller bedre farver.

Saulosi (Har 16 unger, har hørt at 2 hanner vil ende med at den ene vil blive undertrykt, mindre farver.)

Perlmutt (Har 10 unger, voksne ikke så aggressive mod hinanden eller andre arter efter min erfaring så tænker en lige fordeling af køn her?)

Cyno. Pulpican/Kingsizei (Har ca 8, men generelt mindre farvetilførsel da Saulosi hanner er blåstribede også, samt Pulpican hunner mindre farverig.)

Fuelleborni Katale MC/OB (Ca 10 stk, kan godt lide deres plettede mønstre, der vil give god kontrast til striber, er den for stor til 250?)

Som sagt kan jeg bytte/sælge antal eller hel gruppe hvis der er bedre forslag. Akvariet vil være uden indvendigt baggrund for mere svømmeplads men stadig en del klippesten for skjul. Vil køre på en CristaProfi spandpumpe der giver 900L/Timen der passer til akvarier op til 300L, vil den være i underkant når vi nu snakker mbuna?

Hvis der er noget der skal ændres så skriv endelig, både kritik eller forbedringer. Skiftede fra SA til Malawi for nogle måneder siden så er stadig våd på dette område. Tak :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger OneAndOni - 06/07-2019 03:00 06/07-2019 03:00
Indlægget er rettet 06/07-2019 03:02 06/07-2019 03:02 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Edit: Alle arter der er nævn kan betegnes som yngel, hvoraf Fuellebornierne er ca 4-5 cm.
Planen var at beholde en god gruppe af de nuværende arter og sælge fra når der kan kendes forskel på køn.

Annoncører
Annoncører