Syg amanda tetra - men hvilken slags sygdom?

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 176

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger TinaT - 06/07-2019 23:21 06/07-2019 23:21
Jeg opdagede tidligere i dag, at en af mine amanda tetraer gispede, samtidig med, at den så anderledes ud end de andre.
Jeg er i tvivl om, hvorvidt det er noget, der kræver, at akvariet behandles mod parasitangreb eller andet. Jeg har kigget under sygdomsbeskrivelserne her på siden, men fandt ikke umiddelbart noget, der matchede.
Er der nogen, der kan give et bud på, hvad den fejler?
De andre amanda tetraer ser fine ud. Det er kun den ene, der er syg.

Vh.

TinaT

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Sølz - 07/07-2019 22:06 07/07-2019 22:06
Op med den -afliv den og håb, at andre ikke er syge. I øvrigt svært at se, hvad der skulle være i vejen med den

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger TinaT - 08/07-2019 23:06 08/07-2019 23:06
Jeg har aflivet den. Indtil videre ser det ikke ud til, at de andre er ramte, så jeg krydser fingre for, at det vedbliver med at være sådan.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Superbruger MSV - 10/07-2019 17:02 10/07-2019 17:02
Jeg har desværre haft flere amandae tetra, som har fået denne slags sygdom. Jeg ved dog ikke, hvad det er ud over, at det er fatalt.
Med tiden vil det mørke område sprede sig til det meste af skelettet, og ved halen, hvor sygdommen typisk starter, kommer der tydelig infektion.
Fisken bliver mere og mere afkræftet indtil, den isolerer sig, stopper med at spise og til slut dør.
Derfor er aflivning helt klart en god anbefaling, da jeg endnu ikke ved, hvordan sygdommen opstår, og om den i det hele taget kan behandles.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger TinaT - 13/07-2019 22:15 13/07-2019 22:15
Var det så alle dine amandae tetra, der blev ramt af sygdommen, MSV, eller var det bare et par stykker af dem?

Annoncører
Annoncører