Hvilken levendefødende tandkarpe skal jeg have?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 286

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kong Triton - 09/08-2019 10:26 09/08-2019 10:26
Hej

Jeg har et 720-liters akvarie, hvori jeg har scalare, blå acara, Bujurquina vittata og lidt andet forskelligt.

Jeg kunne godt tænke mig en lille gruppe levendefødende tandkarper i akvariet, som kan supplere kosten til de forskellige cichlider med lidt levende foder. Jeg er ikke interesseret i at opdrætte foderfisk i et andet akvarie, så de skal gå sammen med de andre i det store akvarie. Men spørgsmålet er, om det er bedst at købe molly, platy eller guppy? De voksne fisk skal jo helst ikke blive spist af cichliderne, så måske guppy-hanner er for små?

Temperaturen i akvariet ligger på 27 grader, hvis det kan have betydning for, hvilken art jeg bør vælge. Det spiller også ind, hvilken art, der er mest produktive.

Hvad tænker folket? Hvad bør jeg vælge? :)

Venlig hilsen
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KasperK/Lolland - 09/08-2019 11:28 09/08-2019 11:28
Mit bud vil være en flok af kulturgyppyer, hvor hannen ikke er udstyret med en kæmpehale. De er så meget større end f.eks Endlers at de umiddelbart ikke vil blive betragtet som foder.
Mollier stiller krav til salt i vandet, så de er vel ikke de mest velegnede, og jeg er i tvivl om, hvorvidt platyer er produktive nok.
Men det vil kræve lidt stedvis tæt beplantning, for at ynglen skal få lidt størrelse.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger steen1969 - 09/08-2019 14:39 09/08-2019 14:39
hvis du har et andet akvarie kunne du også yngle med RCS rejer eller mix,mine altum er total vilde med dem

Annoncører
Annoncører